تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 5, 2021
12:26 شنبه، 15ام خردادماه 1400
کد خبر: 124998

نمایندگی‌های شیائومی لوگوی جدید را جایگزین طرح قبلی می‌کنند

 
اوایل سال جاری بود که شیائومی از هویت بصری جدیدش که لوگویی با نماد چالاکی و سرزندگی بود، رونمایی کرد. اکنون غول فناوری چینی در فروشگاه‌های خود این لوگو جدید را جایگزین طرح قبلی می‌کند.
 
«لو وایبینگ» مدیر شعبه چین شرکت و مدیرکل برند ردمی جایگزین شدن لوگو جدید در فروشگاه‌ها را تایید کرد. «لی جون» مدیرعامل شیائومی این لوگوی جدید را در تاریخ ۱۰ فروردین و همزمان با رویداد بهاری شرکت، معرفی کرده بود.
 
شیائومی گوشه‌های لوگوی جدید خود را درست شبیه به آیکون‌ اپلیکیشن‌ها به صورت گرد طراحی کرده است. بنابراین به جای نمونه قدیمی که درون طرح مربع شکل قرار گرفته بود، لوگوی جدید اکنون یک طراحی دایره‌ای دارد. شیائومی در ادامه عنوان می‌کند که برای طراحی این لوگو از فرمول ریاضی «ابربیضی» استفاده شده است.
 
رنگ لوگو جدید نسبت به نمونه قبل بدون تغییر باقی مانده و شیائومی نیز عنوان می‌کند که به استفاده از رنگ نارنجی به عنوان رنگ سازمانی خود ادامه خواهد داد. با این حال برای معرفی محصولات رده بالا از رنگ‌های سیاه و نقره‌ای در لوگوی خود استفاده خواهد کرد.
 
در نگاه اول احتمالا متوجه خواهید شد که لوگوی جدید شیائومی تغییر زیادی نسبت به قبل ندارد و در زمان معرفی، این موضوع مورد انتقاد و تمسخر بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفته بود. اما فرآیند تغییر لوگو و برند از سوی بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری به همین صورت انجام می‌شود و شرکت‌هایی مانند سامسونگ، مایکروسافت و اپل در لوگوهای جدید خود تغییرات بسیار کمی ایجاد می‌کنند.
 
«کنیا هارا» استاد دانشگاه هنر موساشینو و رئیس مرکز طراحی نیپون (NDC) این لوگو را طراحی کرده است و پیش از این درباره لوگو عنوان کرده بود:
 
«لوگوی جدید صرفا یک بازطراحی ساده برای طرح برند شیائومی نیست و روحیه حقیقی این شرکت را در بر می‌گیرد. این طراحی اساسا بازتابی از مفهوم «زنده بودن» است.»
 
 
شیائومی چند ماه پیش پنج‌هزارمین فروشگاه Mi Home خود را در شهر شنیانگ چین افتتاح کرد و برای اولین بار از برندینگ جدید خود استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.