مدیر پروژه سرویس شتابدهی شرکت ملی پست با اعلام اینکه این پروژه هماکنون در سراسر کشور آغاز شده اعلام کرد بیش از ۶۰ تفاهمنامه با مراکز مختلفی همچون پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و شرکتهای شتابدهنده و دانشگاه تهران و شریف امضا شده است.
«غلامرضا منتجب» با اشاره به اینکه پروژه شتابدهی یکی از سرویس های پلتفرم کسب و کار در طرح ستاپ شرکت ملی پست است اعلام کرد این پروژه با هدف جذب بازار بالقوه استارتاپهای کشور تشکیل شده است: «تعامل با استارتاپها اگر چه در بدو امر دشوار و کم بازده به نظر می رسد، اما برخلاف آن اگر از ۱۰۰ شرکت استارتاپی ۱۰ مورد هم به بلوغ کامل برسند ترافیک بالایی برای پست ایجاد می کنند و از طرف دیگر می توانند به فعالیت های پستی کمک کنند.»
غلامرضا منتجب درباره ضرورت اجرای این طرح، به دیجیاتو گفت: «در شرایط کنونی شرکت ملی پست بسیار بزرگ است و چابکی شرکت های استارت آپی را ندارد، به همین دلیل همکاری در این بخش کمک کننده است، چراکه شرکت ملی پست دولتی است و بحث قوانین و مقررات به عنوان محدودیت ها وجود دارد.»
او با تاکید بر اینکه در این طرح با توجه به بازخوردهای که از آن صورت گرفته تصمیم بر این شده که در سال جاری درباره آن بازنگری انجام شود، اظهار کرد: «قرار شده ابتدا با مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و … مذاکره کنیم تا از دغدغه شناسایی استارتاپ ها رها شویم، به همین دلیل این پروژه در کل کشور آغاز شده و تفاهمنامههای خوبی تاکنون امضا شده و بیش از ۶۰ تفاهمنامه با مراکز مختلفی همچون پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و شرکتهای شتابدهنده خصوصا پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه شریف امضا کردیم.»
منتجب درباره تغییرات پیش رو در سال جاری به دیجیاتو میگوید: «در یکسال گذشته همه تلاش می کردند با شرکت های که در تجارت الکترونیک فعالیت می کنند قرارداد امضا کنند و بیش از ۲۰ قرار داد امضا شد ولی برخی شرکت ها در بخش تجارت الکترونیک فعالیت نداشتند از این همکاری ها محروم مانند، از این رو در سال جاری تغییراتی ایجاد شد و هدفگذاری این است که به سمت دعوت از استارتاپها برای همکاری در تمام بخش های پلتفرم برویم، برای نمونه به تازگی با یک مرکز نوآوری که در حوزه مالی فعال هستند مذاکره کردیم که ما از خدمات آنها استفاده کنیم و آنها هم بخشی از پلتفرم را که مربوط به حوزه مالی است پوشش دهند.»
او با بیان اینکه در شرایط کنونی می توانیم در تمام بخش های پلتفرم طرح ستاپ برای همکاری با استارتاپ ها استفاده کنیم، اظهار کرد: «پیش تر رویکرد سنتی پست همکاری در بحث مرسوله بوده و در حال حاضر به دنبال تغییر این رویکرد هستیم.»
منتجب در پاسخ به این پرسش که چطور توانستهاند شرکت با قدمت پست را با استارتاپها ارتباط دهند گفت که این مورد یکی از چالشهای این پروژه بوده است: «یکی از چالشهایی که با ان روبرو بودیم این بود که شرکت های استارتاپی می گفتند شرکت ملی پست بزرگ است و ممکن است این همکاری به نفع آنها نباشد، به همین دلیل چهارشنبه های استارت اپی را برگزار کردیم تا ادبیات دو طرف به هم نزدیک شود و همکاران پست با ادبیات استارت آپ ها نزدیک تر شوند.»
مدیر پروژه سرویس شتابدهی شرکت ملی پست درباره آینده این پروژه به دیجیاتو گفت: «در حال حاضر خروجی دیگر این پروژه این است که متوجه شدیم خیلی از استارتاپ هایی که برای همکاری با آنها وارد قرارداد میشویم به این دلیل که از طریق مجموعه حامی خود انتخاب شده لزوما نیازها و خلاهای کسب و کار پستی نظیر ساخت و توسعه زیرساخت های مورد نیاز پست را پوشش نمی دهند. از این رو شرکت ملی پست راه اندازی مرکز نوآوری پست را با همکاری پارک علم و فناوری وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ریاست جمهوری استارت زده تا با هدف توسعه خدمات و زیرساخت های پستی استارت آپ هایی که پیشنهاد قابل قبولی در این حوزه دارند، جذب شوند.»