اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 14, 2021
17:01 دوشنبه، 24ام خردادماه 1400
کد خبر: 125325

وضعیت حضور بازیگران حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ چگونه است؟

 
الکامپ امسال قرار است به صورت فیزیکی برگزار شود و آنطور که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران می‌گوید، این موضوع به خاطر خواسته تیم‌های استارتاپی و دیگر بازیگران حوزه فناوری انجام می‌شود. رییس نصر تهران همچنین تاکید کرده که استقبال بیش از حد انتظاری از سوی بازیگران فاوا برای ثبت نام در الکامپ صورت گرفته است؛ استقبالی که البته به عقیده او، قرار نبوده مثل سالیان قبل از کرونا باشد اما در حال حاضر هم بیش از حد انتظارات برآورده شده است.
 
الکامپ در سال گذشته پس از فراز و نشیب‌های زیادی در نهایت اجرایی شدنش به صورت فیزیکی کاملا منتفی شد و تنها الکام استارز به صورت آنلاین برگزار شد. سال گذشته تاریخ برگزاری الکامپ بارها به تعویق افتاد تا شاید وضعیت کرونا در کشور بهبود پیدا کند اما این موضوع در نهایت رخ نداد و برگزار کنندگان رویداد هم تصمیم به برپایی بخش کوچکی از آن به صورت آنلاین گرفتند. امسال اما قضیه کمی متفاوت است و واکسیناسیون کرونا از چند هفته پیش در سراسر کشور آغاز شده؛ هرچند این واکسیناسیون فعلا نه کامل شده و نه همه جامعه را در بر گرفته و عملا وضعیت با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.
 
طی هفته‌های اخیر چند نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شده است و مجوزهایی برای برپایی نمایشگاه صادر شده است. خود نمایشگاه بین‌المللی نیز ساز و کارهایی در راهروها و سالن‌ها تعبیه کرده و به عنوان مثال وضعیت تهویه سالن‌ها را بهبود بخشیده است و پروتکل‌هایی در راستای غرفه‌سازی را به حاضرین در رویداد اعلام می‌کند. اما جدا از کرونا، دیگر مسائل نظیر وضعیت وخیم اقتصادی برخی تیم‌ها در یکی دو سال گذشته که ناشی از شیوع کرونا و دیگر مسائل بوده می‌تواند مانع دیگری از حضور تیم‌ها در الکامپ باشد. واقعیت این است که حضور در الکامپ، اجازه غرفه و ساخت آن برای چند روز، دیگر یک فرآیند ارزان نیست.
 
آنطور که رییس نصر تهران می‌گوید آنها انتظار ندارند که نمایشگاه مانند سالیان قبل از کرونا با بازدیدکننده همراه باشد و این نمایشگاه به صورت تخصصی‌تر اجرایی می‌شود. پیگیری‌های دیجیاتو از تیم‌های بخش خصوصی، سازمان‌های دولتی و حاکمیتی اما حکایت از این دارد که بیشتر تیم‌ها یا قصد شرکت در این نمایشگاه را ندارند یا هنوز تصمیم مشخصی برای حضور در آن نگرفتند. عمده بازیگرانی که قصد شرکت کردن در نمایشگاه را نداشتند و یا هنوز تصمیم نگرفته‌اند به دیجیاتو اعلام کردند که مواردی مانند شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی و همچنین عدم بازخورد نمایشگاه برای آنها طی سالیان گذشته از دلایلی بوده که حاضر نیستند در الکامپ ۱۴۰۰ شرکت کنند.
 
جدول زیر نمونه‌ای از پیگیری‌های دیجیاتو بازیگران مختلف حوزه فناوری است:
 
 
نظر شما درباره برپایی الکامپ ۱۴۰۰ به صورت فیزیکی چیست و آیا در این نمایشگاه چه به عنوان شرکت کننده (غرفه دار) و یا بازدیدکننده حضور خواهید داشت؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.