اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

June 15, 2021
17:15 سه شنبه، 25ام خردادماه 1400
کد خبر: 125366

زیرساخت‌های تجاری و تبلیغاتی «گپ» برای کسب‌وکارهای ایرانی فراهم شد

 
پیام‌رسان گپ به تازگی زیرساخت تجاری‌سازی و تبلیغات را فراهم کرده تا کسب‌وکارها در ایران یا در کشورهای دیگر، محصول و سرویس‌های خود را به کاربران هدفشان معرفی کنند.
 
مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ با بیان این خبر درتوضیح بیشتر این زیرساختی که فراهم کردند، به پیوست گفت: «ما تقریبا یک ماه و نیم است که زیرساخت تجاری‌سازی و تبلیغات را فراهم کردیم. این سرویس مشابه سرویس Google AdMob است. روی این زیرساخت کسب‌وکارها می‌توانند خود را به کاربران هدفشان معرفی کنند.»
 
او ادامه داد: «البته چون گپ در کشورهای مختلف هم کاربر دارد، این کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از قابلیت تبلیغات مبتنی برمکان (Location-based advertising) روی زیرساخت‌های گپ محصولات و سرویس‌های خود را به کاربران هدفشان در کشورهای دیگر هم نمایش بدهند.»
 
به گفته انجیدنی این زیرساخت اولین زیرساخت تبلیغ محلی ایرانی است که قابلیت‌هایی چون هدف‌گیری مجدد (retargeting)، قابلیت تفکیک هوشمند مخاطبان (segmentation smart) و تبلیغات مبتنی بر مکان (Location-based advertising) هم دارد.
 
 
مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ
او همچنین بیان کرد:‌ «وجود قابلیت‌هایی که روی زیرساخت گپ فراهم شده است، باعث شده تا تبلیغات کسب‌وکارها هدفمند به مخاطب نمایش داده می‌شود، به عنوان مثال کسب‌وکارها می‌خواهند تبلیغ خود را به ساکنان سهروردی نمایش دهند به این صورت تبلیغ کسب‌وکار به صورت هوشمند به ساکنان آن منطقه نشان داده می‌شود.»
 
انجیدنی تاکید کرد که کاربرد مهم این زیرساخت این است که هم تبلیغ‌دهنده خارجی می‌تواند در یک کانال ایرانی به تولیدکننده محتوای ایرانی تبلیغ دهد و هم تبلیغ‌دهنده ایرانی می‌تواند محصول خود را در یکی از کشورهایی که پیام‌رسان گپ جامعه مخاطب فعال دارد، با قیمت مناسب تبلیغ کند.
 
انجیدنی با بیان اینکه این سرویس دو سمت بازی دارد، گفت: «یک سمت تبلیغ‌دهنده است. این تبلیغ‌دهنده هرکسب‌وکاری می‌تواند باشد. هم کسب‌وکارهایی که روی زیرساخت گپ به ارائه خدمت می‌پردازند و هم کسب‌وکارهایی خارج از گپ. از سمت دیگر چون این تبلیغات‌ها روی کانال‌های فعال روی گپ به عنوان ناشر تبلیغات نمایش داده می‌شود، برای تولیدکنندگان محتوا درآمد ایجاد می‌شود. به این روش توانستیم اکوسیستمی را ایجاد کنیم تا تولیدکننده محتوا از محل کانال خود درآمد داشته باشد.» به گفته مدیرعامل پیام‌رسان گپ اگر کسب‌و‌کارهای داخل پیام‌رسان گپ بخواهند از این زیرساخت استفاده کنند، از یکسری امتیازها و تخفیف‌های ویژه کسب‌وکارهای داخلی گپ بهره‌مند می‌شوند.
 
مهاجرت به معماری جدید گپ
مهدی انجیدنی سال گذشته از معماری جدید پیام‌رسان گپ گفت برای اینکه نسخه‌های مختلف گپ در کشور‌های مختلف به هم مرتبط و باهم در ارتباط باشند، حالا در سال جدید تیم گپ در حال انتقال زیرسیستم‌های خود به معماری جدید است.  انجیدنی در توضیح این معماری جدید گفت: «تعداد خیلی زیادی زیرسیستم روی بخش‌های مختلف داریم که در سال ۱۴۰۰ همه روی زیرساخت جدید قرار می‌گیرند. برای اینکه کل سیستم را دچار قطعی نکنیم، مرحله به مرحله سیستم را به معماری جدید مهاجرت می‌دهیم. در همین روزها بخش زیادی از زیرساخت‌های ذخیره‌سازی ابری وارد معماری جدید شدند. هم‌اکنون در حال انتقال بخش‌هایی از تماس‌های صوت و تصویر به معماری جدید هستیم.»
 
او در پاسخ به این سوال که معماری جدید چه تفاوتی با زیرساخت پیشین دارد، اعلام کرد: «هدف معماری جدید بیشتر موضوع ارائه خدمات به صورت جزیره‌های مستقل به کشورهای مختلف بوده که این جزیره‌ها با هم در ارتباط باشند. این معماری که Federation Architecture نام دارد، معماری جدید و نویی در دنیا است. در این نوع معماری به جای اینکه محصول یکپارچه باشد، به صورت یکسری جزیره و ایالت مستقل اداره می‌شوند و با هم در ارتباط هستند. در مدلی که محصول یکپارچه بود، خطرات امنیتی وجود دارد و نگهداری آن پرهزینه است.»
 
به گفته انجیدنی پیام‌رسان گپ همزمان به چند کشور سرویس‌ ارائه می‌کند و در معماری جدید هم شبکه‌‌های اجتماعی گپ در کشورهای دیگر با زیرساخت ایران در ارتباط هستند و هم نسخه گپ در ایران به جای اینکه روی یک دیتاسنتر قرار داشته باشد، روی چندین دیتاسنتر فعالیت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.