تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 19, 2021
11:17 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125452

برنامه آمازون برای مقابله با کامنت‌ها و بررسی‌های جعلی

سال‌ها‌ست که آمازون با کامنت‌ها و بررسی‌ جعلی  محصولات در وب‌سایت خود مبارزه می‌کند و علی‌رغم حذف میلیون‌ها‌ مطلب و بررسی فیک، هنوز هم انبوهی از این مطالب در وب‌سایت این شرکت مشاهده می‌شوند.
 
آماوزن اما معتقد است که شرکت‌ها‌ی صاحب شبکه‌ها‌ی اجتماعی بیشترین نقش را در گسترش انتشار مطالب و بررسی‌ها‌ی جعلی دارند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که بیش از 300 میلیون مشتری  فعال که از محصولات وب‌سایت آمازون استفاده می‌کنند و بیش از 1.9 میلیون شریک فروش نیز در سراسر جهان با این شرکت همکاری دارند.
 
این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که میلیون‌ها‌ مطلب و بررسی محصولات در وب‌سایت آمازون ثبت می‌شوند که بخش زیادی از آن‌ها‌ جعلی و فیک هستند. آمازون اخیرا اعلام کرد تنها در سال گذشته میلادی، بیش از 200 میلیون بررسی فیک را قبل از آنکه برای دیگر کاربران قابل رویت شوند، حذف کرد.
 
بخش زیادی از این بررسی‌ها‌ی فیک جعلی از شرکت‌ها‌یی نشات می‌گیرند که هزاران نفر را برای بررسی محصولات در اختیار دارند و بررسی‌ها‌ی مثبت را به برخی از تولیدکنندگانی که محصولاتشان در آمازون عرضه می‌شود، می‌فروشند.
 
آمازون معتقد است که این شرکت‌ها‌ از شبکه‌ها‌ی اجتماعی نیز برای تولید بررسی‌ها‌ی جعلی کمک می‌گیرند که علی‌رغم هشدارهای آمازون به صاحبان این شبکه اجتماعی در قبال چنین فعالیت‌ها‌یی، اقدام جدی برای مقابله با آن‌ها‌ صورت نمی‌گیرد. مهندسان شرکت آمازون برای مقابله و شناسایی این فعالیت‌ها‌، از فناوری یادگیری ماشینی بهره می‌گیرد.
 
آمازون در این خصوص عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال 2020، بیش از 300 گروه را به شرکت‌ها‌ی مالک شبکه‌ها‌ی اجتماعی معرفی کردیم که چیزی حدود 45 روز طول کشید تا این گروه‌ها‌ از پلتفرم‌ها‌ی شبکه‌ها‌ی اجتماعی حذف شدند. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز، بیش از 1000 گروه را شناسایی و معرفی کردیم که پس از پنج روز، فعالیت این گروه‌ها‌ مسدود شد.
 
اولین سوپرمارکت آمازون با فناوری فروش Just Walk Out افتتاح می‌شود
آمازون می‌گوید: اگرچه سرعت پاسخگویی و حذف اکانت این گروه‌ها‌ در شبکه‌ها‌ی اجتماعی بیشتر شده، اما امیدواریم که این شرکت‌ها‌ بتوانند با در نظر گرفتن اقداماتی، مانعی از انتشار این بررسی‌ها‌ی جعلی در پلتفرم‌ها‌ی خود شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.