تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 21, 2021
11:16 دوشنبه، 31ام خردادماه 1400
کد خبر: 125548

شرکت‌های وان پلاس و اوپو ادغام می‌شوند

پت لاو (Pete lau) مدیرعامل وان پلاس از ادغام مجموعه تحت هدایت خود با شرکت اوپو خبر داد.
 
اگرچه این تصمیم کمی‌غیرمنتظره بود اما این دو شرکت چینی فعال در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند، تحت مالکیت شرکت چینی BBK Electronics قرار داشتند. البته پیت لاو، از کلمه «ادغام» برای اعلام این خبر استفاده نکرد و این شاید بدین معنی باشد که احتمالا این دو برند از این پس، همکاری نزدیک‌تری را با یکدیگر خواهند داشت و گروه‌ها و مهندسانشان با یکدیگر کار خواهند کرد.
 
بد نیست بدانید که شرکت وان پلاس توسط پیت لاو و کارل پِی راه‌اندازی شد و لاو در ماه مه سال گذشته، با حفظ سمت مدیرعاملی، به عنوان مدیر ارشد محصولات این شرکت نیز فعالیت داشته است. کارل پِی اما در ماه اکتبر، وان پلاس را ترک کرد و بعد از کناره‌گیری پِی، این خبر مهم‌ترین خبری است که در طی ماه‌های اخیر درباره وان پلاس منتشر شده است.
 
همانطور که در پست منتشرشده توسط لاو آمده، در زمان مدیرعاملی وی بوده که همکاری‌های نزدیکی میان وان پلاس و اوپو شکل گرفت. در این پست می‌خوانیم: همانطور که می‌دانید، سال گذشته مسئولیت‌های اضافی را برای نظارت بر استراتژی محصولات هر دو شرکت وان پلاس و اوپو متقبل شدم. از آن زمان به بعد، برخی از گروه‌های تحقیقاتی و مهندسی، در این دو شرکت ادغام شدند تا بتوانیم فعالیت‌های خود را منسجم‌تر کرده و از منابع مشترک میان این دو شرکت بهتر استفاده کنیم.
 
لاو تاکید کرد که علی‌رغم رابطه نزدیک با اوپو، شرکت وان پلاس همچنان به فعالیت خود را به عنوان یک برند مستقل ادامه خواهد داد. بدین معنی که شاهد اعمال تغییر و تحول جدید نخواهیم بود چرا که هر دو شرکت جزو زیرمجموعه BBK به شمار می‌روند. بنابراین، می‌توان گفت که رابط میان اوپو و وان پلاس نسبت به قبل نزدیک‌‎تر و نمی‌توان از واژه ادغام در اینجا استفاده کرد.
 
چنین تصمیمی‌می‌توان برای شرکت وان پلاس بسیار حائز اهمیت و مفید باشد چرا که از این پس می‌تواند از منابع دانشی شرکت اوپو نیز برای توسعه محصولات خود استفاده کند. در حال حاضر، اوپو گوشی‌های هوشمند متعددی را تولید و روانه بازار کرده که از مدل‌های ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت را شامل می‌شود.
 
طبق آخرین گزارش‌ها، رشد سالانه اوپو در سه ماهه نخست سال 2021 میلادی برابر با 11 درصد بوده است. بر اساس شواهد، وان پلاس می‌تواند با کمک اوپو سبد محصولاتی خود را توسعه و هزینه‌های تولید را کاهش داد چرا که می‌تواند به زنجیره تامین، تحقیق و توسعه و دیگر سرویس‌های مرتبط با این شرکت استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.