تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 22, 2021
14:51 سه شنبه، 1ام تیرماه 1400
کد خبر: 125608

حراج کالاهای «آمازون» و «فلیپ کارت» در هند ممنوع می شود

 
قوانین جدیدی در هند پیشنهاد شده تا برگزاری حراج های کوتاه مدت از سوی شرکت های تجارت آنلاین ممنوع شود. این قوانین برای سخت تر کردن نظارت بر آمازون و فلیپ کارت ارائه شده اند.
 
 به نقل از رویترز، هند پیشنهاد کرده حراج‌های کوتاه مدت کالاها (Flash Sale) در شرکت‌های تجارت آنلاین ممنوع شود. همچنین شرکت‌های وابسته به آنها نباید به عنوان فروشنده در پلتفرم فعالیت کنند.
 
این پیشنهادات به منظور سخت‌تر کردن نظارت بر شرکت‌های آمازون و فلیپ کارت ارائه شده است.
 
قوانین وزارت امور مصرف کننده، غذا و توزیع عمومی هند در حالی اعلام شده‌اند که بسیاری از خرده فروشان آفلاین از شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی شکایت دارند و ادعا می‌کنند آنها با استفاده از ساختارهای تجاری پیچیده قوانین این کشور را زیر پا می‌گذارند.
 
طبق قوانین پیشنهادی سختگیرانه، شرکت‌های تجارت آنلاین نمی‌توانند حراج‌های کوتاه مدت در هند برگزار کنند. هرچند چنین حراج‌هایی به خصوص در فصل برگزاری جشن‌ها در هند بسیار پر طرفدار هستند، اما فروشندگان آفلاین را خشمگین کرده‌اند زیرا آنها نمی‌توانند با حراجی‌ها و تخفیف‌های انبوه آنلاین رقابت کنند.
 
همچنین طبق قوانین پیشنهادی جدید شرکت‌های تجارت آنلاین باید تضمین کنند هیچیک از شرکت‌ها و ماهیت‌های وابسته به آنان به عنوان فروشنده در وب سایت‌های خرید آنلاین حضور ندارند. همچنین هیچ ماهیت مرتبط با شرکت تجارت آنلاین، نباید کالاهای خود را به یک فروشنده آنلاین در همان پلتفرم بفروشد.
 
چنین تغییراتی روی ساختار کسب وکار آمازون و فلیپ کارت در بازار تجارت آنلاین هند تأثیر عمیقی خواهد داشت.
 
در کنار این موارد شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی نباید به طور مستقیم کالا به مصرف کنندگان بفروشند و فقط می‌توانند به عنوان بستری برای فروشندگان عمل کنند.
 
علاوه برآنچه گفته شد این قوانین از شرکت‌های تجارت آنلاین می‌خواهد قبل از آنکه مشتری کالایی را بخرد، محصولات جانشین را برای وی نشان دهند تا به این ترتیب فرصتی عادلانه برای محصولات داخلی نیز فراهم شود.
 
هم اکنون آمازون و فلیپ کارت باید براساس قوانین سرمایه گذاری خارجی هند عمل کنند و هنوز مشخص نیست قوانین پیشنهادی جدید، جانشین آنها می‌شوند یا خیر.
 
البته آمازون و فلیپ کارت ادعا می‌کنند فعالیت‌هایشان در راستای قوانین این کشور است. آمازون روز گذشته اعلام کرد مشغول بررسی پیش نویس قوانین است و از سوی دیگر فلیپ کارت نیز به درخواست اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.
 
درحالی که قرار است تحقیقاتی درباره رعایت قوانین آنتی تراست توسط این دو شرکت در هند انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.