اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 24, 2021
12:49 پنجشنبه، 3ام تیرماه 1400
کد خبر: 125697

اینستاگرام نمایش پست‌های پیشنهادی را در اولویت بالاتری نسبت به قبل قرار می‌دهد

 
شبکه اجتماعی اینستاگرام با توجه به فیدبک‌های دریافتی از سوی کاربران، تغییراتی در فرمت نمایش پست‌های پیشنهادی ایجاده کرده که به موجب آن پست‌های پیشنهادی در الویت بالاتری در کنار سایر پست‌های فالوورها نمایش داده می‌شوند.
 
اینستاگرام به مدت پنج سال تنها پست‌های حساب‌های کاربری دنبال شده توسط کاربر را در صفحه اصلی برنامه نمایش می‌داد. در یک سال اخیر قابلیت جدیدی به شبکه اجتماعی تحت مالکیت فیسبوک اضافه شد که پس از اتمام پست‌های جدید، پست‌های پیشنهادی از سایر اکانت‌های دنبال نشده را در معرض دید کاربر قرار می‌داد. آزمایش جدید اینستاگرام موجب خواهد شد تا پست‌های گفته شده در میان عکس‌ها و فیلم‌های اکانت‌های دنبال شده نیز دیده شود. 
 
البته از این پس کاربران می‌توانند به تنظیمات مرتبط با پست‌های پیشنهادی از سوی اینستاگرام نیز دسترسی داشته باشند. برای مثال امکان انتخاب موضوعات دلخواه در جهت شخصی‌سازی موارد پیشنهاد شده توسط اینستاگرام وجود خواهد داشت. افرادی که علاقه به چنین قابلیتی ندارند می‌توانند آن را برای بازه زمانی ۳۰ روزه غیرفعال کنند. لازم به ذکر است که تغییرات گفته شده تنها برای تعداد محدودی از کاربران به صورت‌ آزمایشی فعال می‌شود و امکان مشاهده چنین قابلیت‌هایی برای همه افراد مقدور نخواهد بود. 
 
اگرچه گفته شده است که نمایش موارد پیشنهادی در میان پست‌های افراد دنبال شده آزمایشی خواهد بود، اما احتمال زیادی وجود دارد که به روند اصلی عملکرد اینستاگرام در آینده تبدیل شود، زیرا به پلتفرم مذکور کمک می‌کند تا کاربران را برای مدت بیشتری درون اپلیکیشن خود سرگرم کند. همچنین افرادی که علاقه‌ای به مشاهده چنین مطالبی ندارند و می‌خواهند تنها پست‌های دوستان خود را به ترتیب زمانی ببینند می‌توانند ویژگی جدید را غیرفعال کنند. 
 
روند جدید ایجاد شده در میان شبکه‌های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی الگوریتم‌ها داشته باشند و اقدام به شخصی‌سازی برخی قابلیت‌ها کنند. به نظر می‌رسد که اقدام اخیر اینستاگرام نیز در همین راستا صورت گرفته است. البته الگوریتم‌های فعلی به راحتی می‌تواند سلایق و علاقه‌مندی‌های افراد را تشخیص دهد، اما ایجاد امکان انتخاب میان گزینه‌های مختلف باعث می‌شود تا کاربران حس کنترل بیشتری نسبت به تجربه استفاده خود از شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.