اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 26, 2021
16:07 شنبه، 5ام تیرماه 1400
کد خبر: 125749

لینکدین به آیین نامه اروپایی مقابله با نفرت پراکنی پیوست

 
شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین رسما به آیین نامه رفتاری اتحادیه اروپا برای مقابله با نفرت پراکنی در این پلتفرم پیوست.
 
 کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین به آیین نامه رفتاری اتحادیه اروپا در خصوص مقابله با نفرت پراکنی آنلاین پیوسته و دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا از مشارکت لینکدین استقبال و در بیانیه ای اعلام کرده که این آیین نامه ابزار مهمی در مبارزه علیه نفرت پراکنی بوده و خواهد ماند. وی در ادامه افزود: من از شرکتهای بیشتری دعوت می کنم به این آیین نامه ملحق شوند تا جهان از نفرت عاری شود.
 
اگرچه نام لینکدین پیش از این رسما با این آیین نامه مرتبط نبود اما این شرکت اعلام کرده که از طریق شرکت مادر خود مایکروسافت از این تلاش حمایت کرده است.
 
لینکدین در بیانیه ای در خصوص تصمیمش برای پیوستن رسمی به آیین نامه اتحادیه اروپا اعلام کرد لینکدین محل محاوره های حرفه ای است که در آن افراد یکدیگر را یافته، می آموزند و فرصتهای جدیدی پیدا می کنند. با توجه به فضای اقتصادی فعلی و اتکای کارجویان و افراد حرفه ای به لینکدین، مسئولیت ما کمک به ایجاد تجربه امنی برای اعضای این پلتفرم است. لینکدین بخش مهمی از هویت حرفه ای اعضایمان برای کل حرفه شان است و می تواند توسط کارفرما، همکاران و شرکای تجاری احتمالی آنها مشاهده شود.
 
آیین نامه اتحادیه اروپا علیه نفرت پراکنی غیرقانونی شامل محتوای نژادپرستی یا بیگانه ستیزی یا برانگیختن خشونت یا نفرت علیه گروههای مردم به دلیل نژاد، رنگ پوست، مذهب یا ریشه های نژادی آنها می شود.
 
شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص قوانین ملی دارند و برخی هم قانونی را تصویب کرده اند که فضای دیجیتالی را هدف می گیرد. بنابراین آیین نامه رفتاری اتحادیه اروپا مکمل قوانین ضد نفرت پراکنی می شود و غیرالزام آور است.
 
این ابتکار در سال ۲۰۱۶ آغاز شد که شماری از غولهای فناوری نظیر فیس بوک، توییتر، یوتیوب و مایکروسافت موافقت کردند به مقابله با نفرت پراکنی سرعت ببخشند. از زمانی که این آیین نامه عملیاتی شده است، شمار زیادی از سایر پلتفرمهای فناوری نظیر تیک تاک به آن پیوسته اند اما شمار زیادی از سرویسهای دیجیتالی به خصوص پیام رسانها هنوز در این ابتکار مشارکت نکرده اند. بنابراین کمیسیون اروپا خواستار پیوستن شرکتهای خدمات دیجیتالی بیشتری به این آیین نامه شد.
 
شرکتهایی که به این آیین نامه ملحق می شوند باید مقررات و استانداردهایی در خصوص نفرت پراکنی در پلتفرمهایشان داشته باشند. همچنین باید سیستمها و تیمهایی برای بازبینی محتوایی که به عنوان نفرت پراکنی در پلتفرمشان مشخص می شوند، داشته باشند. این شرکتها ملزم هستند برای حذف چنین محتوایی سریعا اقدام کنند.
 
بر اساس گزارش تِک کرانچ، اتحادیه اروپا همزمان سرگرم سخت گیرانه تر کردن مقررات مربوط به محتوای غیرقانونی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.