استارتآپ لندین،سرویس ساخت لندینگ پیج (صفحه فرود) برای کسبوکارها، از شرکت سرمایهگذاری اسمارتآپ ونچرز جذب سرمایه کرد تا بازار و محصول خود را توسعه دهد.
استارتآپ لندین فعالیت خود را در حوزه ساخت لندینگ پیج برای کمپینهای دیجیتال و معرفی محصولات مختلف کسبوکارها اردیبهشت ۹۸ آغاز کرد. این استارتآپ ابزارهایی در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا بدون دانش فنی و در زمانی کوتاه یک لندینگپیج برای کمپین دیجیتالی خود بسازند.
مهدی ظهیری، مدیرعامل و بنیانگذار لندین درمورد این سرمایهگذاری به پیوست گفت: «ما این سرمایه را برای توسعه محصول و بازار جذب کردیم. یکی از خلاهایی که در بحث کمپین دیجیتال وجود دارد این است که نرخ تبدیل مناسبی ندارند. ما از ابتدای فعالیت خود هدفمان این بود تا به مخاطبان کسبوکارهای مختلف کمک کنیم تا با ابزارهایی به مشتریان این کسبوکارها تبدیل شوند. تاکنون این محصول را توسعه دادیم؛ اما برای بزرگ شدن این محصول در رقابت با رقبای خارجی باید تیم و بخشی از بازار خود را گسترش دهیم و در بازار آگاهی و آموزش لازم درمورد دیجیتال مارکتینگ را هم فراهم کنیم.»
او ادامه داد: «یکی از مشکلاتی که در فضای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بحث آموزش است. بسیاری از افراد نسبت به دیجیتال مارکتینگ آگاهی لازم را ندارند و تنها با شبکههای تبلیغاتی کمپین دیجیتالی برگزار میکنند؛ اما بعد از آن به این شبکهها معترض هستند که نرخ تبدیل مناسبی نداشتند.»
به گفته ظهیری در کمپینهای دیجیتالی که برگزار میشود، مخاطب را به صفحه اصلی وبسایت هدایت میکنند و کاربر با انواع لینکهای مختلف مواجه میشود و در نهایت کسبوکارها به هدفی که مدنظرش است یعنی تبدیل مخاطب به مشتری، نمیرسد.
منبع عکس: هفتهنامه شنبه
ظهیری در ادامه صحبتهای خود در خصوص چرایی انتخاب اسمارتآپ به عنوان سرمایهگذار بیان کرد: «در بحث سرمایهگذاری تنها بحث مالی برای ما مطرح نیست. به اصطلاح به دنبال پول هوشمند (smart money) هستیم. یعنی هزینهای که وارد مجموعه میشود، هوشمندانه در جای درست هزینه کنیم تا موجب رشد کسبوکار شود»
احمد فراهانی،مدیر سرمایهگذاری شرکت سرمایهگذاری اسمارتآپ ونچرز نیز با اشاره به اینکه حوزه فعالیت لندین ترند بازار بود، درمورد دلیل سرمایهگذاری اسمارتآپونچرز روی لندین به پیوست گفت: «سازمانهای بزرگ در حال بزرگ شدن هستند و آنها یا استارتآپهای دیگر برای گسترش فعالیت خود نیاز دارند تا با استفاده از ابزارهایی ایدههای خود را پیادهسازی یا کمپینهای دیجیتالی خود را راهاندازی کنند. لندین جزو استارتآپهایی است که در این بازار زیرساخت خوبی ساخته است. تیم لندین بسیار پرشور و با مهارت هستند. با بررسی چند گزینه تصمیم گرفتیم روی این استارتآپ سرمایهگذاری کنیم.»
احمد فراهانی، مدیر سرمایهگذاری اسمارت ونچرز
او درمورد اینکه در کنار سرمایهگذاری چه خدمات دیگری به استارتآپها عرضه میکنند،بیان کرد: «اسمارتآپ در کنار هزینهای که به استارتآپها پرداخت میکند، در چند بخش خدمات غیرمالی ارائه میدهد.اول به خود کسبوکار کمک میکنیم تا راه خود را بیابد و از تجربه کسبوکارهای پیشین که در پرتفوی اسمارتآپ حضور داشتند،بهرهمند شوند. سرویس منابع انسانی اسمارتآپ یکی دیگر از سرویسهای ما است. در این زمینه به استارتآپها برای جذب افراد کلیدی و همبنیانگذار و مدل واگذاری سهام به کسبوکار کمک میکنیم.»
فراهانی در ادامه اضافه کرد: «درحوزه مالی، مالیاتی و حقوقی به استارتآپها کمک میکنیم تا به معنای واقعی ساختار حاکمیتی-شرکتی پیادهسازی کنند. وقتی استارتآپ زیرساختهای مالی شفافی داشته باشد، سرمایهگذار در راند بعد رغبت بیشتری به سرمایهگذاری دارد. علاوه براین در کنار استارتآپ هم برای جذب سرمایهگذاری راند بعدی با سرمایهگذاران مذاکره میکنیم تا استارتاپ به راحتی جذب سرمایه را انجام دهد.»