اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 5, 2021
12:13 دوشنبه، 14ام تیرماه 1400
کد خبر: 126050

فیس‌بوک قابلیت جدیدی شبیه به رشته توییت‌های توییتر را آزمایش می‌کند

 
فیس‌بوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به چهره‌های عمومی اجازه می‌دهد تا پست‌های جدیدی و با موضوع مرتبط را با اتصال به یکدیگر ایجاد کنند. این قابلیت، پست‌ها را به هم متصل می‌کند و درنتیجه طرفداران خیلی ساده به‌روزرسانی این پست را در طول زمان مشاهده می‌کنند.
 
 به نقل از تک کرانچ، مت ناوارا، مشاور شبکه اجتماعی، این قابلیت را مشاهده کرد و چندین اسکرین‌شات از نحوه عملکرد آن را در توییتر به اشتراک گذاشت. فیس‌بوک در اظهارنظری در این باره به تک‌کرانچ گفت که این شبکه اجتماعی فعلا در حال آزمایش یک ویژگی جدید روی گروهی از «چهره‌های مردمی» فیس‌بوک است. چهره مردمی یا عمومی، ‌دسته‌ای از صفحات فیس‌بوک است که به افراد رده بالا یا کسانی که می‌خواهند حضور اجتماعی بیشتری در فیس‌بوک داشته باشند تعلق دارد.
 
 
 
 
فیس‌بوک توضیح داد که این پست‌های رشته‌ای یک دکمه نمایش رشته پست «View Post Thread» خواهند داشت که به دنبال‌کنندگان اجازه می‌دهد به سادگی تمام پست‌های موجود در رشته را مشاهده کنند. زمانی که دکمه را فشار دهید، می‌توانید تمام پست‌های رشته شده را در یک مکان و به صورت متصل نگاه کنید.
 
این شبکه اجتماعی هنوز تایید نکرده است که چه زمانی این قابلیت توسعه یافته در اختیار دیگر چهره‌های عمومی این پلتفرم قرار می‌گیرد یا چه زمانی این قابلیت را در اختیار دیگر صفحات از جمله شرکت‌ها یا گروه‌های فیس‌بوک قرار می‌دهد.
 
این رشته‌ها در سایت‌هایی مثل توییتر کاربرد زیادی دارند زیرا محدودیت حروف باعث شده تا برای تکمیل مکالمه، به فضا و در واقع توییت‌های بیشتری نیاز باشد. اما در فیس‌بوک، شما می‌توانید تا سرحد ۶۳ هزار و ۲۰۶ حرف را در یک پست جا دهید (که این مقدار در توییتر به ۲۲۵ حرف محدود می‌شود).
 
رشته پست‌های فیس‌بوک، به جای اینکه برای پست‌های طولانی‌تر استفاده شوند احتمالا برای نقد و اظهارنظر زنده درمورد رخداد‌های زنده استفاده خواهند شد. یا کاربران با یک پست جدید، رشته پست‌های قبلی را اصلاح می‌کنند و دیگر نیازی نیست که پست قبلی را اصلاح کنند. با این وجود، از آنجایی که این قابلیت روی چهره‌های عمومی آزمایش شده، شاید هدف آن به اشتراک‌گذاری اخبار مربوط است.
 
فیسبوک در گذشته با مساله شایعات دست و پنجه نرم کرده است و روزنامه‌نگاران یا مسئولان دولتی موضوعاتی را درمورد یک سری حوادث خبری در هر لحظه اعلام می‌کنند و رشته پست‌ها به شدت در این زمینه مفید هستند.
 
این آزمایش پس از آن انجام گرفت که فیسبوک از پلتفرم خبری خود به نام بولتن رونمایی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.