اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 12, 2021
11:54 دوشنبه، 21ام تیرماه 1400
کد خبر: 126296

همکاری کلاب هاوس و TED برای ارائه گفتگوهای صوتی اختصاصی

 
کلاب هاوس که با قابلیت گفتگوی صوتی تغییرات بزرگی در دنیای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده، حالا یک شریک جدید با عملکرد مناسب در دنیای پادکست‌ها دارد: TED. این کمپانی اعلام کرده که با همکاری تد گفتگوهای اختصاصی را به این پلتفرم اجتماعی صوتی می‌آورد.
 
اولین روم تد در این شبکه اجتماعی امروز شروع به کار می‌کند و جلسات آن به طور هفتگی در روزهای دوشنبه برگزار خواهد شد. البته در آینده نزدیک روم‌ها یا اتاق‌های جدیدی هم از طریق کلوب تد در کلاب هاوس راه‌اندازی خواهند شد.
 
طبق توافق صورت گرفته، TED می‌تواند با برندهای دیگر برای اسپانسر شدن همکاری کند یا در گفتگوها تبلیغات پخش کند و کلاب هاوس هم سهمی از این درآمدها برای خودش برنمی‌دارد. از آنجایی که برخی کاربران اتاق‌های کلاب هاوس را با گفتگوهای تد مقایسه می‌کنند، چنین همکاری منطقی به نظر می‌رسد. با این همکاری افراد دوباره می‌توانند ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 
تد در فوریه سال جاری میلادی «Audio Collective» را راه‌اندازی و اعلام کرد که برنامه‌های آن روزانه ۱.۶۵ میلیون بار دانلود شده‌اند. دریافت‌کنندگان این برنامه‌ها در تمام نقاط جهان حضور دارند. به گفته اسپاتیفای، TED Talks Daily دومین برنامه محبوب جهانی روی پلتفرم آن در سال ۲۰۲۰ بوده است.
 
با توجه به رویکردی که تد داشته، می‌داند چگونه در پلتفرم صوتی عمل کند و مردم هم به برنامه‌هایش گوش می‌دهند. بنابراین همکاری اخیر هم به نفع تد و هم به نفع کلاب هاوس خواهد بود. با این همکاری، TED می‌تواند مانند کنفرانس‌ها جلسه پرسش و پاسخ هم برگزار کند، کاری که انجامش در پادکست‌های عادی ممکن نیست.
 
رقابت در دنیای شبکه‌های اجتماعی صوتی رو به افزایش است و ظاهرا پلتفرمی برنده‌ است که بتواند استعدادهای بیشتری را جذب کند. در همین راستا احتمالا اسپاتیفای پادکسترها را به استفاده از «Greenroom» یعنی رقیب کلاب هاوس تشویق می‌کند. فیسبوک برای رونق «Live Audio Rooms» می‌خواهد با چهره‌های مطرح همکاری کند. توییتر و NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکا) هم می‌خواهند برای Spaces محتوای اختصاصی تولید کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.