اپلیکیشن

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

July 14, 2021
14:04 چهارشنبه، 23ام تیرماه 1400
کد خبر: 126396

پشتیبانی ۱۲ بانک از قابلیت «تسویه در لحظه» اسنپ

 
پرداخت-در-لحظه-780x470.jpg
 
اسنپ با فراهم کردن قابلیت «تسویه حساب در لحظه» سعی کرده نگرانی کاربران راننده‌ درباره‌ی دسترسی آنی به درآمدشان را برطرف کند. درآمد کاربران راننده با فعال کردن امکان «تسویه در لحظه» اسنپ در کمتر از چند دقیقه به حسابشان واریز می‌شود. این تاکسی اینترنتی برای دسترسی بیشتر کاربران راننده خود به این قابلیت و پوشش‌دهی وسیع آن، تعداد بانک‌هایی را که از امکان تسویه حساب در لحظه‌ی اسنپ پشتیبانی می‌کنند به ۱۲ بانک افزایش داده است. در حال حاضر بانک‌های ملی، ملت، صادرات، پاسارگاد، سپه، تجارت، شهر، پارسیان، کشاورزی، انصار، آینده و سامان از قابلیت تسویه در لحظه‌ی اسنپ پشتیبانی می‌کنند.
 
پوشش‌دهی ۸۵ درصدی قابلیت «تسویه در لحظه» اسنپ 
 
فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ، درباره‌ی پوشش‌دهی گسترده‌ی امکان تسویه در لحظه این شرکت می‌گوید: «این ۱۲ بانک حدود ۸۵ درصد از کاربران راننده‌ی ما را پوشش می‌دهند و در حال حاضر به‌طور میانگین در یک هفته ۴۵ درصد از تسویه‌‌ حساب اسنپ با کاربران راننده به‌صورت در لحظه انجام می‌شود.»
 
دو گزینه‌ی «تسویه در لحظه» و «تسویه روزانه» برای کاربران راننده اسنپ فعال است. اگر کاربر راننده تسویه روزانه را انتخاب کند حساب او به طور روزانه تسویه می‌شود. اما در صورت انتخاب تسویه در لحظه، تا ۵ بار در روز و تا سقف ۷۵۰ هزار تومان می‌تواند درخواست تسویه حساب دهد و در کمتر از چند دقیقه، مبلغ کارکرد او به حساب بانکی‌اش واریز می‌شود. به این ترتیب اسنپ در هر زمانی که مد نظر راننده باشد می‌تواند با او تسویه حساب کند. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی تسویه حساب در لحظه‌ی اسنپ می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 
چرا هنوز درخواست پول نقد یا کارت به کارت مطرح می‌شود؟
 
به گفته‌ی شهابی، اسنپ تلاش می‌کند تا شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند که درخواست پول نقد از سوی کاربران راننده به حداقل برسد و مسافران با پرداخت آنلاین و به‌راحتی هزینه‌ی سفر خود را پرداخت کنند. اما با وجود فراهم شدن امکان تسویه در لحظه چرا برخی از کاربران راننده هنوز پرداخت نقدی را به آنلاین ترجیح می‌دهند؟ یکی از مواردی که کاربران راننده به آن اشاره می‌کنند معطل شدن آن‌ها هنگام رسیدن به مقصد است، زیرا مسافر بعد از رسیدن به مقصد اقدام به شارژ اعتبار خود می‌کند. این معطلی برای کاربر راننده‌ای که می‌خواهد سفر بعدی خود را شروع کند به‌صرفه نیست و در نتیجه پرداخت نقدی را ترجیح می‌دهد.
 
علاوه بر اینکه اسنپ به کاربران راننده‌ی خود توصیه می‌کند با توجه به دسترسی گسترده به قابلیت تسویه در لحظه از درخواست پول نقد خودداری کنند، لازم است مسافران نیز همکاری لازم را هنگام پرداخت آنلاین داشته باشند تا از مواردی مانند معطلی کاربران راننده جلوگیری شود.
 
پرداخت کارت به کارت نیز خلاف قوانین اسنپ است، زیرا اگر مشکلی در این فرایند به وجود آید، این شرکت امکان پیگیری موضوع را نخواهد داشت. برای مثال اگر هنگام واریز مبلغ به جای ۴صفر به اشتباه ۵صفر وارد کنید امکان اثبات و بازگرداندن مبلغ با چالش‌هایی همراه می‌شود.
 
در پایان گفتنی است، اگر قصد دارید فعالیت خود را، به عنوان کاربر راننده، در ناوگان اسنپ شروع کنید می‌توانید همین حالا، بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری، از طریق این صفحه ثبت‌نام کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.