اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 28, 2021
11:59 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1400
کد خبر: 126908

مدت زمان ویدیوهای ریلز اینستاگرام دو برابر شد

 
اینستاگرام با هدف جلب رضایت کاربران خود و رقابت با تیک تاک، مدت زمان ویدیوهای ریلز (Reels) را از ۳۰ ثانیه به یک دقیقه افزایش داد و این زمان را دو برابر کرد.
 
این قابلیت کپی‌برداری شده از تیک تاک ابتدا امکان انتشار ویدیوهای ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای را به کاربران می‌داد و در آپدیت قبلی این مدت زمان به ۳۰ ثانیه افزایش پیدا کرد و اکنون زمان ۳۰ ثانیه نیز  به یک دقیقه افزایش پیدا کرده است.
 
محبوبیت ویدیوهای کوتاه تیک تاک باعث شد اینستاگرام نیز به فکر اضافه کردن این قابلیت با عنوان ریلز برای کاربران خود بیفتد. در حدود یک سال قبل که این قابلیت معرفی شد، کاربران تنها می‌توانستند ویدیوهای کوتاه ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای را از طریق ریلز به نمایش بگذارند.
 
بعد از گذشت یک ماه از زمان معرفی، این محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای برداشته شد و مدت زمان ویدیوهای ریلز به ۳۰ ثانیه افزایش پیدا کرد. حالا با گذشت تقریبا حدود یکسال از معرفی قابلیت ریلز توسط اینستاگرام، این زمان از ۳۰ ثانیه نیز فراتر رفته و به یک دقیقه رسیده است.
 
 
در حالیکه اینستاگرام مدت زمان ویدیوهای ریلز را بعد از یک سال به یک دقیقه افزایش داده، تیک تاک نیز مدت زمان ویدیوهای کوتاه خود را تا سه دقیقه افزایش داده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که اینستاگرام نیز در برنامه‌های بعدی همین مسیر را دنبال کند تا از رقیب سرسخت خود جا نماند.
 
گفتنی است اینستاگرام هنوز جزئیاتی در مورد وضعیت ریلز و استقبال کاربران از آن به اشتراک نگذاشته است. هرچند «آدام موسری»، مدیر این شبکه اجتماعی محبوب در ماه ژانویه تایید کرده بود که تیک تاک از اینستاگرام جلوتر است.
 
باید دید اینستاگرام در گام بعدی چه هدفی را برای شبکه اجتماعی خود و در بازار رقابتی دنبال می‌کند تا بتواند با امکانات و قابلیت‌های بیشتر نظر کاربران را بیش از پیش به خود جلب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.