اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

August 4, 2021
15:04 چهارشنبه، 13ام مردادماه 1400
کد خبر: 127170

اولین مدرسه سیاست‌گذاری رسانه افتتاح شد

 
سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از افتتاح نخستین دوره مدرسه سیاست‌گذاری رسانه با رویکرد تنظیم‌گری پلتفرم‌ها خبر داد.
 
به گزارش سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، رییس این سازمان با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه سیاست‌گذاری رسانه، گفت: وظیفه ساترا نه تولید محتوا، بلکه نظارت و سیاست‌گذاری بر رسانه‌ها و تولیدات آنان بوده و هدف از برگزاری این دوره، تربیت علمی و عملی سیاست‌گذار رسانه‌ای است.
 
  «محمدصادق امامیان» افزود: یکی از آسیب‌ها و معضلاتی که متوجه سازمان‌های اجرایی کشور، عدم وجود ارتباط با بدنه پژوهشی و سیاست‌گذاری است.
 
وی همچنین به نقش مؤثر هسته‌های پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: گروه‌های چابک و فعال می‌توانند بازوی فکری و تصمیم‌گیری برای سازمان‌هایی مثل ساترا باشند.
 
مدیر دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا نیز در این مراسم گفت: تجربه‌ ما در حوزه سیاست‌گذاری نشان می‌دهد یکی از خلاهای حوزه سیاست‌گذاری کشور به صورت عام، نبود دیدگاه‌های نخبگانی و تخصصی در این حوزه است.
 
«آرین ابراهیمی‌نژاد» افزود: از روز اول آغاز کار در دفتر مطالعات ساترا تلاش کردیم به روش‌های مختلفی دانشگاهیان و دانشجویان را با مسائل ساترا درگیر کنیم و ایده‌های سیاستی تنظیم‌گرانه را از آن‌ها گرفته و به مرحله اجرا برسانیم.
 
 او درمورد دوره کارآموزی مدرسه نیز توضیح داد: در ساترا یک کمیسیون اجرایی وجود دارد که مسائل نظارتی مربوط به پلتفرم‌ها در این کمیسیون مطرح می‌شود و در دوره کارآموزی از کارورزان خواسته می‌شود درگیر این کمیسیون شوند و با موضوعات مشخصی که از سمت کمیسیون می‌آید یک پژوهش را انجام دهند.
 
 مراسم افتتاحیه نخستین دوره مدرسه سیاست‌گذاری رسانه امروز در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برگزار شد.   
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.