تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 5, 2021
12:13 پنجشنبه، 14ام مردادماه 1400
کد خبر: 127195

عقب نشینی آمازون از امحای کالاهای مرجوعی

 
 
شرکت آمازون برای این که به محصولات مرجوعی به فروشگاه اینترنتی این شرکت یا کالاهای فروش نرفته فرصت حیات دوباره ای دهد، دو برنامه را به اجرا گذاشت.
 
 فروشگاه اینترنتی آمازون در یک پست وبلاگ اعلام کرد این برنامه ها به ایجاد یک اقتصاد چرخشی کمک خواهند کرد.
 
برنامه های آمازون کمتر از دو ماه پس از گزارش شبکه ITV رونمایی شده اند. این شبکه انگلیسی گزارش کرده بود چطور آمازون هر سال میلیونها کالای فروش نرفته شامل تلویزیونهای هوشمند، لپ تاپ و سشوار را در یکی از ۲۴ انبارش در انگلیس نابود می کند. در پی پخش این گزارش، آمازون به شدت هدف انتقاد قانونگذاران و مدافعان محیط زیست انگلیس قرار گرفت و حتی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور وعده داد به این اتهامات رسیدگی می کند. سازمان صلح سبز در پست وبلاگی در ۲۸ ژوئن اعلام کرد تحقیقات ITV نشان داد آمازون بر مبنای یک مدل اقتصادی بنا شده بر طمع و سرعت عمل می کند. این گروه هزینه انسانی و محیط زیستی اسراف آمازون را سرسام آور خواند.
 
آمازون در واکنش به این انتقادات اعلام کرد در راستای هدف صفر کردن امحای کالاهای مانده تلاش می کند و در حال حاضر هیچ کالایی به محل دفن زباله ها در انگلیس فرستاده نشده است.
 
اولین برنامه آمازون به فروشندگان در پلتفرم این شرکت اجازه می دهد کالاهای مرجوعی را تحت عنوان کالاهای دست دوم بفروشند. تحت این برنامه، کالاهای مرجوعی به صورت خودکار به آمازون برای ارزیابی پس فرستاده می شوند. بمحض دریافت کالا، آمازون مشخص می کند که آیا کالا در حد نو است، استفاده شده خیلی خوب، استفاده شده خوب یا استفاده شده قابل قبول است. سپس فروشندگان بر مبنای وضعیت کالا، قیمتی برای آن تعیین می کنند.
 
آمازون اعلام کرد این برنامه در انگلیس به اجرا درآمده اما تا پایان سال به آمریکا توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین این برنامه در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تا اوایل سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، برنامه دوم آمازون به فروشندگان اجازه می دهد از کانال عمده فروشی مجدد و فناوری آمازون برای جبران بخشی از هزینه موجودی، از کالاهای مرجوعی و اضافه انبار استفاده کنند. این برنامه در آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا فعال بوده و در انگلیس از اوت به اجرا گذاشته می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.