سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 9, 2021
14:53 دوشنبه، 18ام مردادماه 1400
کد خبر: 127356

سامسونگ به پیشتازی در بازار جهانی تلویزیون ادامه می‌دهد: TCL پرفروش‌ترین برند چینی

 
گزارش جدید Avi Cloud یا AVC از وضعیت ماهانه فروش جهانی تلویزیون‌های هوشمند نشان می‌دهد که تولیدکنندگان مختلف در نیمه نخست امسال چه عملکردی داشته‌اند. طبق آمار این شرکت، در بازه زمانی یاد شده مجموعا ۹۸.۳ میلیون تلویزیون هوشمند فروخته شده و کل بازار حدود ۶.۸ درصد رشد داشته است.
 
گزارش امروز نشان می‌دهد که کاربران گرایش بیشتری به تلویزیون‌های OLED پیدا کرده‌اند و در شش ماه نخست ۲۰۲۱ حدود ۲.۷ میلیون تلویزیون OLED فروخته شده تا این بازار رشد ۱۳۳.۳ درصدی را تجربه کند. این شرایط در وضعیتی ممکن شده که تولیدات شرکت‌های چینی به سطح مطلوبی از کیفیت رسیده‌اند و نیاز بازار را تامین می‌کنند.
 
در رده‌بندی برندها، سامسونگ با فروش ۲۰.۸ میلیون تلویزیون رشد سالانه ۱۱.۹ درصدی را تجربه کرده است. با این حساب، آن‌ها برای پانزدهمین سال متوالی در بازار جهانی تلویزیون‌های هوشمند پیشتازی می‌کنند. در رده دوم هم نام همتای کره‌ای سامسونگ یعنی ال‌جی دیده می‌شود که در همین بازه زمانی ۱۳.۱ میلیون تلویزیون فروخته است.
 
 
اما نکته جالب مربوط به شرکت TCL است که افزایش فروش بالایی را تجربه کرده و در نیمه اول ۲۰۲۱ حدود ۱۱.۱ میلیون دستگاه فروش داشته است. TCL نه تنها در رده سوم جهانی قرار گرفته بلکه پرفروش‌ترین برند چینی محسوب می‌شود. میزان فروش این شرکت در مقیاس سالانه حدود ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.
 
در رده چهارم نام Hisense را می‌بینیم که با یک رشد سالانه ۵.۵ درصد توانسته ۸.۴ میلیون تلویزیون بفروشد. شیائومی پنجمین برند پرفروش تلویزیون در دنیاست که در شش ماه اول امسال ۵.۴ میلیون دستگاه فروخته است. در جایگاه‌های بعدی به ترتیب می‌توانیم نام سونی با فروش ۴.۱ میلیون، ویزیو با فروش ۳.۳ میلیون، فیلیپس+AOC با فروش ۳.۲ میلیون، Skyworth با فروش ۳.۰ میلیون و شارپ با فروش ۲.۷ میلیون را ببینیم.
 
اگر در انتخاب میان تلویزیون‌های OLED و LED یا OLED و QLED تردید دارید، می‌توانید از راهنماهای دیجیاتو در این زمینه کمک بگیرید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.