سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 10, 2021
17:11 سه شنبه، 19ام مردادماه 1400
کد خبر: 127411

ربات‌ها کمبود نیروی‌کار انسانی در رستوران‌ها را جبران می‌کنند

2021-08-09-image-15-780x470.jpg
 
پس از پاندمی کرونا، تمامی جنبه‌های زندگی مدرن دستخوش تغییر شده و در این میان صنعت خدمات غذایی یکی از حوزه‌هایی بوده که بیشترین تغییر را تجربه کرده است. تقریبا در یک سال و نیم گذشته، هر چیزی که به غذا مرتبط می‌شد، دستخوش تغییر شد. خرید آنلاین محصولات غذایی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از فست فودها، سالن‌های غذاخوری خود را تعطیل کردند و برای ادامه فعالیت، شیوه ارائه غذا به صورت بیرون‌بر یا تحویل سفارش به مشتریان را در دستور کار قرار دادند. آنهایی هم که توانایی و تمایلی برای وفق دادن خود با شرایط جدید را نداشتند، کم‌کم از این کسب‌وکار خارج شدند.
 
مجموع این اتفاقات، باعث آشفتگی بازار کار در این صنعت شده و بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف اعم از مشخص نبودن ساعات کاری و دستمزد پایین، دیگر تمایلی به ادامه کار در رستوران‌ها ندارند. این موضوع صاحبان رستوران‌ها و مدیران را بر این داشت تا شیوه مدیریت کسب‌وکار خود را مورد بازنگری قرار دهند. در همین رابطه، سال گذشته، مجموعه فروشگاه‌های آمریکایی عرضه همبرگر وایت کستل (White Castle)، در آشپزخانه برخی از فروشگاه‌های خود از یک ربات برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد. این ربات که Flippy نام دارد، توسط مهندسان شرکت Miso Roborics طراحی شده و قادر است ۲۳ ساعت در روز کار کند. عملکرد آزمایشی این ربات به گونه‌ای بوده که توانسته رضایت مدیران وایت کستل را جلب کند. به همین دلیل این شرکت اخیرا اعلام کرد که ۱۰ رستوران دیگر خود را نیز به این رباتها مجهز خواهد کرد.
 
به نظر می‌رسد که با توجه به بی‌میلی نیروی کار انسانی برای انجام برخی امور و همچنین اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در جهان، بسیاری از رستوران‌ها و فست فودها، درهای خود را به روی ربات‌ها باز کنند. ربات‌هایی که این روزها دیگر هزینه‌های خرید و استفاده از آنها نیز کاهش یافته و می‌توانند جایگزین خوبی برای نیروی کار انسانی باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.