تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 12, 2021
10:56 پنجشنبه، 21ام مردادماه 1400
کد خبر: 127459

آمازون روال پرداخت غرامت به مشتریان را تغییر می‌دهد

 
آمازون از روز دهم شهریورماه با هدف جلب رضایت کاربران، رویکرد رسیدگی به شکایت‌های مشتریان را تغییر می‌دهد و غرامت‌های زیر ۱۰۰۰ دلار را به صورت مستقیم به مشتریان پرداخت می‌کند.
 
در واقع اگر کالای معیوبی توسط شرکت شخص ثالث در سایت آمازون به فروش برسد و باعث آسیب زدن به اموال یا صدمه زدن به خریدار شود، آمازون سریعا نسبت به شکایت مشتری واکنش نشان داده و غرامت‌های حداکثر تا ۱۰۰۰ دلار را به مشتری مستقیما پرداخت می‌کند.
 
این سیاست جدید از روز دهم شهریورماه (اول سپتامبر) اجرایی می‌شود. با این رویکرد مشتریان آمازون با اطمینان خاطر بیشتری از این فروشگاه خرید می‌کنند و این شرکت رویکرد جدید را در جهت جلب رضایت کاربرانش طراحی کرده است.
 
 
 
آمازون با انتشار پستی از تصمیم جدید خود خبر داد و اعلام کرد مطالبات مالی کمتر از ۱۰۰۰ دلار مستقیما به مشتریان پرداخت می‌شود. در مواردی که مشتری ادعا می‌کند باید مبلغی بیش از ۱۰۰۰ دلار غرامت دریافت کند و فروشنده نیز پاسخگو نباشد یا چنین ادعایی را رد کند، آمازون با بررسی دقیق‌تر به درخواست رسیدگی می‌کند.
 
به نظر می‌رسد مشتریان آمازون از این تغییر استقبال خواهند کرد. آمازون توضیح می‌دهد:
 
«مشتریان می‌توانند با بخش پشتیبانی پس از فروش آمازون تماس بگیرند و شرکت، فروشنده را از مشکل مطلع می‌کند تا به ادعای مطرح شده رسیدگی کند. اگر فروشنده به ادعای طرح شده پاسخ ندهد، ما خودمان وارد عمل می‌شویم تا مستقیما به دغدغه مشتریان رسیدگی کنیم. غرامت را پرداخت می‌کنیم و بعدا از فروشنده موضوع را پیگیری می‌کنیم.»
 
آمازون با سال‌ها سابقه فروش، با این روش‌ها قصد دارد در شرایط کرونا که حجم خریدهای اینترنتی آنلاین افزایش پیدا کرده است، بتواند رضایت مشتریان را بیش از پیش تامین کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.