تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 21, 2021
11:21 شنبه، 30ام مردادماه 1400
کد خبر: 127701

فروشگاه‌‌های فیزیکی آمازون به زودی افتتاح ‌‌می‌شود

به نظر ‌‌می‌رسد که آمازون این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی چند فروشگاه بزرگ در برخی از مناطق ایالات متحده است.
 
وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت که اولین فروشگاه‌‌های فیزیکی آمازون در ایالت‌‌ها اوهایو و کالیفرنیا احداث خواهد شد و محصولاتی همچون لباس، وسایل خانه و دستگاه‌‌های الکترونیکی از برندهای مطرح جهان در آن عرضه خواهد شد.
 
گفته ‌‌می‌شود که در این فروشگاه‌‌ها، محصولات برند آمازون نیز در کنار سایر اقلام به فروش خواهند رسید. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما شنیده‌‌ها حاکی از آن است که این فروشگاه‌‌ها در فضایی به مساحت تقریبی 2800 متر مربع برپا خواهند شد که حدود یک سوم مساحت فروشگاه‌‌های متعلق به برندهای بزرگ است.
 
آمازون در حالی وارد این حوزه یعنی فروشگاه‌‌های فیزیکی کالا شد که همه‌گیری ویروس کرونا و عدم مراجعه افراد برای خرید حضوری اقلام و کالاها، بسیاری از فروشگاه‌‌های بزرگ دنیا را به ورشگستگی کشاند. در این میان، اوضاع برای آمازون کاملا متفاوت بود و این شرکت بیشترین رشد را از آغاز همه‌گیری تجربه کرد و چندین میلیون دلار به دارایی‌‌های جف بزوس، بنیانگذار آمازون اضافه شد.
 
البته تصمیم آمازون برای احداث فروشگاه‌‌های فیزیکی به قبل از شیوع ویروس کرونا بر‌‌می‌گردد. این شرکت پیشتر و در سال 2015، اولین قدم‌‌ها را برای احداث چنین فروشگاه‌‌هایی برداشت و در سال 2017 نیز شرکت Whole Foods را با قرادادی به ارزش 13.4 میلیارد دلار به زیرمجموعه خود اضافه کرد.
 
اخیرا نیز این شرکت فروشگاه‌‌هایی را تحت عنوان Amazon Go در آمریکا و بریتانیا راه‌اندازی کرد که فاقد صندوق‌ است و افراد پس از انتخاب کالاهای خود ‌‌می‌تواند بدون نیاز به انتظار در صف‌‌های صندوق، از فروشگاه خارج شوند. در این روش، از فناوری‌‌های پیشرفته‌ای برای اضافه کردن هزینه اجناس خریداری شده به حساب کاربری افراد استفاده ‌‌می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.