تلفن همراه

گوشی

August 22, 2021
14:39 یکشنبه، 31ام مردادماه 1400
کد خبر: 127772

شیائومی مشکل سنسور مجاورت گوشی‌هایش را برطرف می‌کند

 
در چند وقت گذشته شکایت‌های زیادی توسط کاربران شیائومی در مورد برخی گوشی‌های اخیر این کمپانی و سنسور مجاورت آن‌ها گزارش شده است. اکنون به نظر می‌رسد شیائومی به درخواست کاربران خود گوش داده و قصد رسیدگی به آن‌ها را دارد.
 
ریشه دقیق این مشکل هنوز تایید نشده اما برخی کاربران معتقدند که این یک مشکل سخت‌افزاری است. شاید به همین دلیل شیائومی تصمیم گرفته که به قرارداد خود را با Elliptic Labs (عرضه کننده‌ سنسورهای مجاورت) پایان دهد. غول فناوری چینی اکنون قرارداد جدیدی با Minghao Sensing ثبت کرده اما مشخص نیست که سنسورهای جدید چه زمانی روانه گوشی‌های شیائومی خواهند شد.
 
علاوه بر این، شیائومی همچنین سعی خواهد کرد با ارائه بروزرسانی‌های OTA خود سنسور مجاورت دستگاه‌هایی که با این مشکل روبه‌رو شده‌اند را مجددا کالیبره و برطرف کند. اما در صورتی که این یک مشکل سخت‌افزاری گسترده باشد، همانطور که برخی منابع عنوان کرده‌اند، ارائه بروزرسانی از سوی شیائومی احتمالا راه‌حل موردانتظار کاربران نخواهد بود. علاوه بر این، زمان انتشار بروزرسانی‌ها نیز از سوی شیائومی اعلام نشده است.
 
در حال حاضر باید منتظر ماند و دید شیائومی برای حل مشکل این گوشی‌ها چه راه‌حلی را انتخاب می‌کند. با این وجود پاسخ شیائومی به گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران و تلاش برای حل مشکل آن‌ها نکته مثبتی برای این غول فناوری چینی محسوب می‌شود.
 
حالا که شیائومی به پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان تبدیل شده و می‌خواهد همچنان جایگاهش را حفظ کند، باید بیش از پیش به مشکلات کاربران واکنش نشان دهد و سعی در رفع آن‌ها داشته باشد. در صورتی که این کمپانی چنین رویکردی را در پیش نگیرد، با گذر زمان و افزایش شکایت‌ها، فروش آن کاهش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.