تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 23, 2021
11:52 دوشنبه، 1ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127796

استارتاپ علی‌بابا ۷ ساله شد

شرکت سفرهای علی‌بابا که امروز یکی از شناخته‌شده‌ترین استارتاپٰ‌های موفق کشور است، با ارائه آمارهایی جالب از دوران کاری‌اش، وارد هشتمین سال فعالیت خود شد.
فعالیت‌های رسمی این شرکت که در مرداد سال ۹۳ و با اولین فروش رسمی بلیط هواپیما آغاز شد، در این سال‌ها با توسعه در حوزه‌های بلیط هواپیمای داخلی و خارجی، قطار، اتوبوس و هتل همراه شده تا علی‌بابا را به یک شرکت متخصص در صنعت گردشگری تبدیل کند. این‌درحالی است که اخیرا خدماتی مثل رزرو تور و اقامتگاه نیز به سبد خدمات این مجموعه اضافه شده است. مطالعه آمار فروش تاریخ علی‌بابا در رابطه با این فعالیت‌ها خالی از لطف نیست:
 
 
1.PNG
مجید حسینی‌نژاد، بنیان‌گذار علی‌بابا درباره دستاوردهای این شرکت می‌گوید: «علی‌بابا در ابتدا تنها با ۲ نفر شروع کرد، اما از همان روز اول رویای خلق یک برند ملی در صنعت گردشگری را در سر می‌پروراند. خوشبختانه در طی این سال‌ها با جذب استعدادهای کشور و البته جسارت گروه مدیریتی در ایجاد تغییرات بسیاری در زمینه‌های مختلف، موفق شدیم بسیاری از موانعی که بر سر راحت خرید سریع، امن و باکیفیت مردم بود را برداریم. ما معتقدیم همان‌طور که وضعیت کنونی، روزی رویای استارتاپ علی‌بابا بود؛ خلق آینده نیز همچون گذشته از مسیر برنامه‌ریزی درست و راهبری می‌گذرد. بنابراین تمام توان و سرمایه خود را برای ایجاد تعریفی نوین از گردشگری در کشور و خلق ثروت برای مناطق محروم در سال‌های آینده معطوف کرده‌ایم.»
وی افزود: «روزی خرید بدون دردسر بلیط، استرداد بدون جریمه، بازپس‌گیری هزینه عدم حضور در پرواز (No Show) و پاسخگویی در صنعت گردشگری شعاری عجیب بود؛ اما امروز بخش عمده‌ای از تماس‌های واحد پشتیبانی ما به این درخواست‌ها اختصاص دارد. علی‌بابا همیشه خود را متعهد به خلق ارزش برای مردم این سرزمین می‌داند و هرروز به دنبال تحقق رویایش، «توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر» است.»
 
این شرکت همچنین بخشی از داده‌های در دست خود را که به‌واسطه مطالعه رفتار کاربران در طی این سال‌ها جمع‌آوری‌شده منتشر کرده و حائز نکات قابل‌تأملی است. طبق این آمار شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و بندرعباس از مبدا تهران پرترددترین مقاصد کشور و پروازهای تهران-استانبول، تهران-دوبی، تهران-نجف، تهران-تفلیس و تبریز-استانبول با فاصله زیاد، بیشترین تقاضا را در میان سفرهای خارجی به خود اختصاص داده‌اند. 
در ادامه این آمار بازدید از وب‌سایت بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون عنوان‌شده است. همچنین بهار ۱۴۰۰ و پاییز ۹۸ به ترتیب به از لحاظ حجم ریالی و تعداد سفر پرفروش‌ترین فصل‌ها و به همین ترتیب تیر ۱۴۰۰ و بهمن ۹۸ ماه‌های رکورددار سفر در سال‌های گذشته بوده‌اند. 
2.PNG
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.