بانکداری و پرداخت الکترونیک

December 15, 2007
19:22 شنبه، 24ام آذرماه 1386
کد خبر: 12815

توزیع یک‌میلیون و 900هزار کارت شارژ همراه اول در آذر ماه

با وجود برخی اقدامات برای اداره و انجام امور شرکت ارتباطات سیار از طریق اینترنت، هنوز در این زمینه باید تلاش‌هایی صورت گیرد، با این حال، این شرکت 80 میلیارد تومان تراکنش مالی در اینترنت داشته است.


به گزارش سیتنا، مهندس مهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، در حاشیه چهارمین نشست رسانه‌ای مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت: باید توجه داشت که سیستم بانکی کشور توانایی این که همپای شرکت ارتباطات سیار وارد بحث ارائه خدمات به صورت اینترنتی شود را دارا نیست و برای رواج این نوع دریافت خدمات، باید سیستم امن و ایمنی را از نظر مشترکان فراهم کرد.


عطوفی، در خصوص ناوصولی‌ها از مشترکان و قطع سیم‌کارت‌های بدهکار تابع مقررات بوده و برای اطلاع‌رسانی مشترکان از توزیع قبوض و مبلغ آن راه‌کارهای مختلفی از جمله ارسال پیامک و امکان دریافت مبلغ از طریق اینترنت وجود دارد که البته در آینده اخبار بهتری در خصوص بهتر شدن روند اطلاع‌رسانی خواهیم داشت.


وی، در پاسخ به ادعایی مبنی بر این‌که شنیده می‌شود بسیاری از ناوصولی‌های شرکت ارتباطات سیار مربوط به افراد ذی‌نفوذ است، گفت: تا این لحظه شرکت ارتباطات سیار چیزی تحت عنوان ذی‌نفوذ نداشته و تنها موضوع در خصوص گروه‌هایی است که با تضمین پرداخت و اعتبار از طرف سازمان متبوع سیم‌کارت آن‌ها تا دوره بعدی قطع نمی‌شود. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر دولتی در تهران و شهرستان‌ها ودیعه خود را افزایش داده واز عدم قطع سیم‌کارت خود در صورت بدهی بالاتر از 50 هزار تومان تا دوره بعدی اطمینان داشته باشند.


معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، در رابطه با کمبود کارت‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول گفت: به میزان نیاز تاکنون کارت شارژ توزیع شده است، به گونه‌ای که در آذرماه 1 میلیون و 900 هزار و و در آبان ماه 2 میلیون و 690 کارت شارژ تزریق شده است.


وی ادامه داد: البته تولیدکنندگان داخلی توان بیشتر از این حد را ندارند و با 3 الی 4 تولیدکننده کارت شارژ قرارداد داریم که به تناسب کارت‌ها را تحویل می‌دهند.


عطوفی، خاطرنشان کرد: همچنین برای این رفع این مشکل، فروش کارت شارژ الکترونیکی از سوی همراه اول برای اولین بار در کشور برای کنترل نیازمندی‌ها آغاز شده است.


وی افزود: در این رابطه، فروش کارت‌های شارژ از طریق دستگاه‌های pos مد نظر بوده و با بانک پارسیان موافقت‌های نهایی انجام شده بود که متاسفانه به دلیل تغییر مدیریتی این بانک (که دارای 70 هزار دستگاه pos است) با تاخیری اندک در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.