اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 7, 2021
16:29 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128261

تیک‌تاک از نظر متوسط زمان مشاهده ویدیو در آمریکا و بریتانیا از یوتیوب پیشی گرفت

 
گزارش منتشر شده از سوی «App Annie» نشان می‌دهد در رقابت بین تیک تاک و یوتیوب، کاربران در آمریکا و بریتانیا زمان بیشتری را صرف مشاهده ویدیو در تیک‌تاک می‌کنند که دستاوردی بزرگ برای این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید.
 
این بررسی در شرایطی انجام شده که اواسط ۲۰۲۰ گفته شده بود تعداد کاربران تیک تیک از مرز ۷۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. طی همه‌گیری کرونا، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف افزایش پیدا کرد و در این بین ویدیوهای کوتاه طرفداران بسیاری دارد.
 
آمارها نشان می‌دهند که یوتیوب و تیک تاک در بخش ویدیوی آنلاین مورد توجه کاربران قرار دارند. اما ظاهرا در این رقابت تیک تاک توانسته در ایالات متحده و بریتانیا کاربران را بیشتر از یوتیوب به خود مشغول کند و متوسط زمان مشاهده ویدیوها در تیک تاک توسط کاربران آمریکایی و بریتانیایی بیشتر از یوتیوب گزارش شده است.
 
 
براساس گزارش منتشر شده از سوی App Annie، در ماه ژوئن ۲۰۲۱ در بریتانیا بطور متوسط نزدیک به ۱۵ ساعت مشغول استفاده از یوتیوب بوده که این زمان برای تیک تاک نزدیک به ۲۵ ساعت بوده است. در ایالات متحده اما این اختلاف کمتر است. کاربران در ژوئن بطور متوسط ۲۲ ساعت از یوتیوب استفاده کرده‌اند، در حالی که سهم تیک تاک به ۲۴ ساعت می‌رسد.
 
یوتیوب زمان صرف شده توسط هر کاربر را به صورت مجزا ارائه نمی‌دهد و بجای چنین کاری به سراغ یک تصویر کلی می‌رود. در گزارش App Annie تنها گوشی‌های اندرویدی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و همچنین داده‌های کاربران چینی نیز در این بررسی وارد نشده‌اند.
 
«جیمی مک ایوان»، تحلیلگر این وبسایت می‌گوید این آمار می‌تواند نقطه عطفی در عملکرد تیک تاک محسوب شود و موفقیت بزرگی برای این پلتفرم خواهد بود.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که اواسط مردادماه در گزارش دیگری گفته شده بود که اپلیکیشن تیک تاک با پشت سر گذاشتن فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان به پردانلودترین برنامه رسانه اجتماعی دنیا تبدیل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.