تلفن همراه

گوشی

September 11, 2021
11:17 شنبه، 20ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128346

قفل شدن گوشی‌های شیائومی در راستای تحریم‌های آمریکا

 
گزارشهایی در فضای آنلاین منتشر شده که از افزایش موارد قفل شدن گوشیهای برند رِدمی (Redmi) و می (Mi) شیائومی در کشورها و سرزمینهایی که هدف تحریمهای آمریکا قرار دارند، حکایت دارد.
 
 صاحبان گوشیهای شیائومی و ردمی در گروههای سایت ردیت و XDA Developers به سایرین درباره افزایش موارد قفل شدن گوشیهای این شرکت چینی هشدار داده اند. اگرچه سیاست صادرات شیائومی، فروش تلفنهای هوشمند به کشورها و سرزمینهای تحت تحریم را ممنوع کرده اما پیش از این خریدن یک گوشی شیائومی در یک منطقه و بردن آن به منطقه دیگری آسان بود. در واقع همین موضوع به تبدیل شدن شیائومی به یکی از محبوبترین شرکتهای سازنده تلفن هوشمند جهان کمک کرد. با این حال این شرکت هنوز به بازار سودآور آمریکا رخنه نکرده است.
 
احتمالا برنامه های توسعه شیائومی برای بازار آمریکا به جریان افتاده و روشن است که برای موفق شدن در این کشور، شیائومی باید به دقت مقررات آمریکایی را دنبال کند. این به معنای آن است که شیائومی رسمابدون اجازه دولت آمریکا در کشورها و سرزمینهای تحت تحریم واشنگتن شامل کریمه، کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه گوشی نخواهد فروخت. فهرست این کشورها در شرایط و مفاد فروش شیائومی آمده و در بند "صادرات" تاکید شده که خریدار نمی تواند محصولی که از فروشنده خریداری کرده را به کشور یا سرزمین یا هر بخشی صادر کند که تحت قوانین کنترل صادرات ممنوع است.
 
بر اساس گزارش نوت بوک چک، متاسفانه برای طرفداران گوشیهای می و رِدمی در سوریه و به خصوص کوبا که شیائومی محبوبیت زیادی دارد، گزارشهای فراوانی درباره قفل شدن گوشی برای کاربران منتشر شده است. در گوشیهای قفل شده پیامی مشاهده می شود با این مضمون که دستگاه به دلیل محدودیتهای تحریم بین المللی قفل شده است. گفته شده گوشیهای شیائومی و رِدمی که برای نخستین بار در مقصد ممنوعه استفاده شده اند، قفل شده اند بنابراین فعال سازی و استفاده در کشوری که هدف ممنوعیت قرار ندارد می تواند به جلوگیری از مشکل قفل شدن گوشی کمک کند.  استفاده از ROM سفارشی هم می تواند راهکاری برای طرفداران گوشیهای شیائومی باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.