اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 13, 2021
16:52 دوشنبه، 22ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128457

پیشی‌گرفتن نرخ بازدید تیک‌تاک از یوتیوب در آمریکا و بریتانیا

آمار بازدید و تماشای محتوای تیک‌تاک، مشهورترین پلتفرم ساخت ویدیوی کوتاه، در بریتانیا و آمریکا از یوتیوب پیشی گرفت.
 
عملکرد موفق تیک تاک در حالی به دست آمد که در طی ماه‌های اخیر و به دلیل همه‌گیری کرونا، کاربران زمان بیشتری را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک اختصاص داده‌اند. بر اساس این گزارش، این میزان بازدید مربوط به دارندگان گوشی‌های اندروید است و دیگر پلتفرم‌ها از جمله آی او اس در آن لحاظ نشده است.
 
با این حال، اعداد و ارقام نشان از محبوبیت بالای تیک تاک (TikTok) در میان کاربران بریتانیایی و آمریکایی حکایت دارند. این داده ها همچنین بیانگر این موضوع است که تمایل کاربران به تماشای ویدئوهای کوتاه (حداکثر ۳ دقیقه) بیش از تمایل آنها به تماشای ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای و بالاتر از آن در پلتفرم‌هایی چون یوتیوب است.
 
بر اساس این گزارش، در ژوئن ۲۰۲۱، کاربران آمریکایی تیک تاک در ماه به طور متوسط ۲۴ ساعت را به تماشا و کار با این اپلیکیشن می‌پرداختند که این عدد برای یوتیوب برابر با ۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه عنوان شد. در ماه مه ۲۰۲۰ نیز، تیک تاک بالاتر از یوتیوب قرار گرفت به طوری که متوسط اختصاص زمان به این دو اپلیکیشن در بریتانیا به ترتیب برابر با ۲۶ و ۱۶ ساعت برآورد شد.
 
با این حال، اگر بخواهیم مجموع مدت زمان مشاهده محتواها را محاسبه کنیم، باید بگوییم که یوتیوب به مراتب بالاتر است چرا که تعداد کاربران یوتیوب حدود ۲ میلیارد نفر است و تعداد کاربران تیک تاک حدود ۷۰۰ میلیون نفر.
 
همچنین جدای از کاربران آی او اس و کاربران اپلیکیشن Douyin در چین، در شش ماه نخست امسال، یوتیوب همچنان در صدر این فهرست اپلیکیشن‌های «سرگرمی‌و اجتماعی» قرار داشت و تیک‌تاک بعد از اپلیکیشن‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در جایگاه پنجم جای گرفت.
 
همچنین میزان پولی که کاربران اندروید و آی او اس برای یوتیوب پرداخت می‌کنند، به مراتب بیشتر از تیک تاک است. البته یک استثنا در اینجا وجود دارد و آن کاربران اندروید در کشور چین است.
 
ناگفته نماند که تیک تاک اخیرا با مشکلاتی در کشور هند مواجه است. این کشور استفاده از ۵۹ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک را به دلایل فعالیت‌های مضر آن‌ها برای جامعه، ممنوع اعلام کرد. با این حال، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیک تاک احتمالا با نامی‌جدید و تحت عنوان tick Tock به این کشور بازخواهد گشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.