اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 17, 2021
13:31 جمعه، 26ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128569

۸۸.۵ درصدی مشترکین ایرانی از واتس‌آپ استفاده میکنند: اینستاگرام دوم شد!

آمار رسمی از افزایش حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی حکایت دارد و در این بین رشد عضویت در واتس‌آپ به ۸۸.۵ درصد قابل توجه است.
 
به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران در سال ١٣٩٩، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار را به منظور شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در دستور کار قرار داد از جمله طرح‌های آماری جدید این مرکز به شمار می‌رود.
 
در این طرح آماری ۴۳ هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و ١٨هزار و ۸۶۰ خانوار روستایی مشارکت داشته‌اند و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه­ های اجتماعی، فعالیت­های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و … افراد ١۵ ساله و بیشتر اخذ شده است.
 
 
۶۵ درصد حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند
 
بر اساس نتایج این آمارگیری در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۵ درصد افراد ۱۵ ساله و بیشتر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو بوده اند و متوسط حضور این افراد بیش حدود یک ساعت و ۳۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه در روز بوده است.
 
روند افزایشی حضور در واتس‌آپ و اینستاگرام 
 
در میان افرادی که عضو شبکه های اجتماعی بوده اند واتس‌ آپ با ۸۸.۵ درصد و پس از آن اینستاگرام با ۶۸ درصد بیشترین میزان عضویت را دارا بوده است.
 
در سال ۱۳۹۶ آمار کمتر بوده است؛ به طوری که  ۵۳ درصد عضو شبکه های اجتماعی بوده و متوسط حضور روزانه آنها یک ساعت و چهار دقیقه بوده است، بنابر این حضور ایرانی ها در شبکه های اجتماعی رو به افزایش بوده است.
 
در سال ۱۳۹۶ میزان عضویت در واتس‌آپ  ۲۴ درصد و در اینستاگرام ۴۳.۱ درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته ، روند حضور در این شبکه نیز افزایش دارد. 
 
البرز در صدر استفاده از شبکه های اجتماعی؛ تهران سوم شد
 
اما از لحاظ میزان عضویت در استان های کشور استان البرز با ۷۷.۱ درصد، بوشهر ۷۵.۶ و تهران با ۷۵ درصد بیشترین میزان عضویت را داراست.
 
همچنین استان گلستان با ۵۵.۱، خراسان جنوبی ۴۸.۷ و سیستان و بلوچستان با ۴۲.۷ درصد کمترین میزان عضویت در شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص دادند.
 
همچنین در سال گذشته از نظر میزان حضور افراد در شبکه های اجتماعی استان هرمزگان با ۱۳۲ دقیقه و یک ثانیه، بوشهر ۱۲۳ دقیقه و ۵۶ ثانیه و خوزستان با ۱۱۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه بیشترین و استان های خراسان شمالی با ۶۵ دقیقه و ۵۱ ثانیه، سیستان و بلوچستان با ۵۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه و خراسان جنوبی با ۴۸ دقیقه و ۵۶ ثانیه کمترین متوسط زمان حضور روزانه در شبکه های اجتماعی را داشته اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.