معاون ارشد فنی بلوبانک: درحال حاضر بلوبانک شعبه دیجیتال بانک سامان است
ICTna.ir – معاون ارشد فنی بلوبانک گفت: براساس مجوز دریافت شده درحال حاضر بلوبانک به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان فعالیت میکند و بنابر صلاحدید رگولاتور بانکی، مجوز جدید و مستقلی برای ما صادر نشده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، جمال غضنفری در نشست خبری صبح امروز این استارتاپ بانکی افزود: کل زیرساختهای بلوبانک به صورت مستقل از بانک سامان راهاندازی شده و اگر بانک مرکزی صلاح بداند، به عنوان یک بانک مستقل میتوانیم از صفر تا صد عملیات را خودمان انجام دهیم.
او اظهار داشت: هر زمانی که بانک مرکزی مجوز فعالیت نئوبانکها را صادر کند، آمادگی داریم تا به عنوان بانک مستقل فعالیت خود را آغاز کنیم.
او با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر در بلوبانک حساب باز کردهاند، افزایش کارآیی، بهرهوری، شفافیت، سهولت دسترسی به خدمات بانکی، تحقق عدالت اجتماعی و اثربخشی خدمات بانکی را از مهمترین اهداف بلوبانک عنوان کرد.
غضنفری با اشاره به اختلالات چند ساعته روی اپلیکیشن این بانک در شهریور ماه از بازپرداخت ۸۰۰ میلیون تومان کارمزد به مشتریان خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ هزار تراکنش بانکی روی بلوبانک صورت میگیرد و تاکنون ۲۲ میلیون تراکنش ایجاد شده است.
پویان عطاآبادی، مدیر امور بازاریابی بلوبانک نیز درباره بازار هدف این بانک توضیح داد: خدمات بلوبانک برای استفاده عموم مردم با هر دسترسی به اینترنت و موبایل هوشمند عرضه شده است و در دسترس قرار دارد.
محسن محمدیان، مدیر منابع انسانی بلوبانک نیز با اشاره به تفاوت نئوبانکها با بانکهای سنتی و بانکهای دیجیتال گفت: نئوبانکها، به عنوان بانک کاملا دیجیتال توانستهاند ارزشهای زیادی را خلق کنند و مزیتهای فراوانی را در اختیار کاربران خود بگذارند. از جمله این مزیتها دسترسی آسان، سادگی، شفافیت، بازدهی، امنیت، دادهمحوری، پشتیبانی و برندینگ است.
محمدیان افزود: آنچه که بلوبانک به دنبال آن است، بازگشت به اصول اولیه یک بانک، بازآفرینی فرآیندها و محصولات بانکی مبتنی بر تکنولوژی روز و در نهایت رفع اصطکاکهای سیستم بانکی و بهبود قابل توجه تجربه مشتریان است. در واقع بلو، قصد دارد طعم دیگری از یک عملیات بانکی روزمره را به مشتریان بچشاند.
احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک نیز توضیح داد: تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بتوانند در هر زمان و مکانی افتتاح حساب کنند.
او افزود: ۶۰ درصد افتتاح حسابها در ساعات غیرکاری از ۱۶ الی ۶ بامداد اتفاق افتاده است و ۲۵ درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کردهاند.