بازی

فناوری اطلاعات

October 18, 2021
11:35 دوشنبه، 26ام مهرماه 1400
کد خبر: 129532

اپل در کنار آرکید به دنبال راه‌اندازی سرویس گیمینگ ابری بوده است

 
بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل این ایده را در سر داشته که در کنار سرویس اپل آرکید، یک سرویس گیمینگ ابری شبیه انویدیا جی‌فورس Now یا گوگل استادیا راه‌اندازی کند. ولی این پروژه در نهایت اجرایی نشد.
 
«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین قسمت از خبرنامه Power On در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اپل مشغول توسعه یک سرویس گیمینگ ابری است یا نه، گفت این شرکت قبلا چنین ایده‌ای را بررسی کرده اما به مرحله اجرای آن نرسیده است. گرمن اظهار داشت: «[اپل آرکید] سرویسی منحصر به فرد است که بازی‌ها را به جای فضای ابری روی دستگاه کاربر اجرا می‌کند.»
 
با وجود اینکه اپل به وضوح پردازش بازی‌ها روی دستگاه را به پردازش در فضای ابری ترجیح می‌دهد، خبرنگار بلومبرگ همچنان امیدوار است که روزی سرویس گیمینگ ابری اپل را ببیند. گرمن می‌گوید: «به من گفته شده که اپل در گذشته ایده راه‌اندازی چنین سرویسی را بررسی کرده است.»
 
با این حال، کوپرتینویی‌ها مخالف حضور سرویس‌های گیمینگ ابری در اپ استور هستند، چون معتقدند تک‌تک بازی‌های این سرویس‌ها باید به‌صورت جداگانه در فروشگاه این شرکت ثبت و بررسی شوند. مایکروسافت، انویدیا و چند شرکت دیگر مجموعه‌ای از بازی‌ها را از طریق سرورهای خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند بدون استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند آن‌ها را از طریق اینترنت تجربه کنند.
 
از سوی دیگر، اپل آرکید دسترسی به مجموعه‌ای از بازی‌های باکیفیت را در بسته‌ای با قیمت واحد فراهم می‌کند، اما برای تجربه این بازی‌ها باید آن‌ها را روی دستگاه‌های اپل نصب کنید. تحلیلگران می‌گویند این سرویس تا پایان سال ۲۰۲۰ موفق به جذب حدود ۱۲ میلیون مشترک شده بود.
 
به نظر شما اپل هم در نهایت با یک سرویس استریم گیم آنلاین به جمع سایر شرکت‌های بزرگ می‌پیوندد و سهم درآمد بیشتری از بازار پرطرفدار بازی‌های ویدیویی به دست خواهد آورد؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.