تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 10, 2021
16:49 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130299

زرین پلاس می‌خواهد وام خرد ۵ میلیون تومانی بدهد

 
زرین‌پال پس از ۱۰ سال فعالیت در حوزه فین‌تک و ارائه خدمات B2B ، با معرفی زرین‌پلاس وارد حوزه ارائه خدمات B2C و کاربر محور شد. زرین پلاس قرار است به زودی وارد بازار ارائه وام خرد کوتاه مدت بدون سود یا BNPL شود و در اولین مرحله وام خرد ۵ میلیون تومانی در اختیار کاربران خود قرار دهد.
 
 «زرین پلاس» که پیش از این  درسال ۱۳۹۸ با نام «امتیاز» فعالیت خود را در قالب خدمات تبلیغات شروع کرده بود، قرار است به کاربران خود خدمات کش‌بک (بازگرداندن درصدی از پول کاربر بعد از انجام تراکنش) ارائه بدهد. درواقع کاربران این اپلیکیشن قادرند با خرید از فروشگاه‌ھای طرف قرارداد و استفاده از سایر خدمات تا ۴۰ درصد از مبلغ خریدشان را در حساب کاربری خود و یا به صورت نقدی در حساب بانکی شان دریافت کنند.
 
پویا رجامند، مدیرعامل زرین پلاس با بیان اینکه پس از ادغام با زرین پال، خدمت کش‌بک یعنی بازگرداندن بخشی از پول کاربر بعد از انجام تراکنش، به این اپلیکیشن اضافه شده است گفت: «تاکنون ۲هزار فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری می‌کنند و قرار است این تعداد به ۱۰هزار فروشگاه در تهران برسد. علاوه براین فعالیت خارج از تهران نیز تا اواخر سال آغاز می‌شود.»
 
 
پویا رجامند، مدیرعامل زرین پلاس
 
 
ورود زرین پلاس به BNPL
مصطفی امیری، مدیرعامل زرین‌پال در در ادامه این نشست عنوان کرد: «اطلاعات درگاه‌های پرداخت الکترونیکی نشان می‌دهد که اوج میزان پرداخت‌ها در روزهای ۲۷ و ۲۸ انتهای هر ماه، هم‌زمان با واریز حقوق‌ها است و این روند به تدریج تا ۱۹ ماه بعد معکوس می‌شود و تا روز بیست‌وهفتم ماه نیز همچنان نزولی باقی می‌مان.»
 
او راه‌حل متوقف نشدن چرخه خرید و پرداخت را  ارائه اعتبارات خرد یا BNPL می‌داند و براین باور است که با این روش فروشنده‌ها نیز فروش بیشتری خواهند داشت و مردم در خریدهای روزانه با مشکل مواجه نخواهند شد.
 
مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس در ادامه تعداد کاربرهای این اپلیکیشن را  ۸۳ هزار نفر اعلام کرد و خبر داد: «به زودی تسهیلاتی خرد و کوتاه مدت و بدون هیچ سود بانکی برای کاربرانمان ارائه خواهیم کرد؛ در سقف اول ارائه این تسهیلات کاربران می‌توانند پس از احراز هویت تا سقف ۵میلیون تومان وام خرد دریافت کنند.»
 
 
مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس
او توضیح داد:‌ «آمارها نشان می‌دهد که نمودار خرید مردم بعد از نیمه دوم ماه افت و پس از دریافت حقوق دوباره رشد می‌کند. هدف ما از ارائه این وام‌های خرد، صاف کردن این نمودار است.»
 
رشیدیان با تاکید براینکه هدف این مجموعه همکاری با ۵هزار فروشگاه در تهران است، گفت: «به زودی وارد استان‌های دیگر خواهند شد و امیدواریم محصول ما به چرخه اقتصاد کمک کند.»
 
 
مصطفی امیری، مدیرعامل زرین‌پال
 
زرین‌پال همیشه محتاط
مصطفی امیری، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل زرین‌پال با بیان اینکه این مجموعه قصد ورود به بازار فیزیکی را داشته است و زرین پلاس را بهترین همکار برای ورود به این بازار می‌داند، گفت: «ما همیشه محتاط هستیم‌ و این شاید باعث شده انتقاداتی به عملکرد ما وارد شود‌. ما این مسیر جذاب را طی کردیم و محصول جدید را توسعه دادیم که برای آن نیازمند به همکاری با PSPها، بانک ها و سایر نهادها بودیم. محصول اولیه ما در آخرین روزهای ۹۹ آماده شد و در نهایت در سال ۱۴۰۰ زرین پلاس عملا عرضه شد.»
 
امیری گفت: «ایده‌ای که امروزه در حال انجام آن هستند در دنیا اجرا شده و آنها می‌خواهند فرد از محل نقدینگی خود پرداخت انجام دهد و بتواند خریدی بکند و در همان حال پولش را ذخیره کند.‌»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.