تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
10:53 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130450

امضای تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

 
با حضور نمایندگان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازدید از بخش‌های مختلف این پژوهشگاه، دو طرف تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه امضای این تفاهمنامه با معرفی توانمندی های موجود در پژوهشگاه، از این پژوهشگاه به عنوان بدنه تحقیقاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد کرد و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری نزدیکی در پیشبرد شبکه ملی اطلاعات دارد و از جمله دستاوردهای آن می توان به موتور جست‌و‌جوی پارسی‌جو اشاره کرد.
 
وی در ادامه به سایر تلاش های این پژوهشگاه اشاره و گفت: بحث مطالعات اجتماعی و فرهنگی و تاثیر توسعه ICT بر مناطق روستایی در این پژوهشگاه مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین مسائل رگولاتوری و تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آینده‌پژوهی نیز دنبال می‌شود. وی خاطرنشان کرد: رویکرد فعلی ما این است که همگام با دولت سیزدهم و بنا به تاکید و دستور جناب آقای زارع پور، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شبکه ملی اطلاعات، با استفاده گسترده از هوش مصنوعی در سیاستگذاری های زیربنایی تلاش کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین، دکتر دیرباز، نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه، خواستار آشنایی بیشتر با فعالیت های این پژوهشگاه شد و ابراز امیدواری کرد این دیدار زمینه همکاری های بعدی را فراهم کند. وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان، اظهار داشت: همکاری با این پژوهشگاه در زمینه مخاطب شناسی از طریق تحلیل کلان داده‌ها به ما در تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها کمک خواهد کرد و موجب ارتباط بهتر ما با مخاطبان در سراسر کشور خواهد شد.
 
وی با تقدیر از فعالیت‌های پژوهشگاه در شاخه ‌های مختلف، همکاری در راستای اهداف مشترک را فرصتی مناسب برشمرد. در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری به امضای دو طرف رسید و پس از آن با حضور اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان بازدیدی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه صورت گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.