اپلیکیشن

تلفن همراه

November 16, 2021
14:29 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130471

اپل تبلیغ در اپلیکیشن‌های شخص ثالث را تایید کرد

 
اخیرا گزارشی از سوی نشریه فوربز منتشر شده بود که می‌گفت اپل به‌صورت مخفیانه تبلیغ اپلیکیشن‌های فروشنده حق اشتراک را بدون اجازه در برنامه‌های شخص ثالث منتشر می‌کند تا با هدایت کاربران به سرویس پرداخت اپ استور از این خریدها کارمزد بگیرد. حالا اپل ضمن تایید این تبلیغ‌ها تصریح کرده که حدود پنج سال است با آگاهی توسعه‌دهندگان این سرویس‌ها را تبلیغ می‌کند و آن‌ها به وضوح از سمت اپ استور تبلیغ می‌شوند.
 
اپل می‌گوید این روش تبلیغ هیچ فرقی با خرید تبلیغات توسط خرده‌فروشی‌ها برای محصولاتی که می‌فروشند ندارد و یک مدل تجاری کاملا استاندارد است. کوپرتینویی‌ها از طریق توافق‌نامه‌ای که با توسعه‌دهندگان امضا کرده‌اند، دارای حقوق قانونی برای انتشار تبلیغات به این روش هستند.
 
اپل ادعاهایی که مبنی بر مخفیانه یا بی‌اجازه بودن این تبلیغات مطرح شده را کاملا اشتباه می‌داند. این شرکت می‌گوید آن‌ها به‌طور مرتب با توسعه‌دهندگان درباره این تبلیغات در تماس‌اند و بسیاری از توسعه‌دهندگان بابت این حمایت‌ها از اپل تشکر می‌کنند.
 
اپل می‌گوید آن‌ها تعهد دارند که منابع لازم برای موفق شدن در اپ استور را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهند. این منابع شامل کامپایلرها، ابزارهای تست و دی‌باگ، پشتیبانی فنی، SDKها، کتابخانه‌ها، APIها و غیره است و البته تبلیغات درون و بیرون از اپ استور را در بر می‌گیرد.
 
تبلیغات اپل از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۲۰ برای این اپلیکیشن‌ها بیش از ۷۰ میلیون بازدید به همراه داشته است. این شرکت همین حالا هم کمپین‌های تبلیغاتی متنوعی را برای حمایت از بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن در پلتفرم‌هایی مثل گوگل، یوتیوب، اسنپ‌چت، توییتر و تیک تاک در حال اجرا دارد.
 
فوربز مدعی بود که اپل با استفاده از این تبلیغات میلیون‌ها دلار به درآمد توسعه‌دهندگان زیان وارد می‌کند و با ایجاد رقابت در زمینه دسترسی به فضای تبلیغات موجب افزایش قیمت تبلیغات و آسیب مضاعف به این شرکت‌ها می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.