اپراتورها

تلفن همراه

November 17, 2021
16:18 چهارشنبه، 26ام آبانماه 1400
کد خبر: 130522

مدیرعامل شرکت فناپ تلکام: تعرفه عادلانه و منطقی موجب رضایت مندی مشتریان نهایی می شود

thum-205ebfb6ec854a5c00d2-1010_35411.jpg
فیضی، مدیرعامل شرکت فناپ تلکام با اشاره به تفاوت بنیادین مبحث ارتباطات با حوزه های دیگر گفت: در صورت فراهم آوردن شرایط سودآوری برای اپراتورها، حاشیه سود این بخش موجب می شود که توسعه بنیادین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده و گسترش بازار به نفع مشتریان نهایی ایجاد و تقویت گردد.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، فیضی از مدیران عامل اسبق شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه توقف تعرفه در سال های گذشته یک نگاه  و دیدگاه ساده انگارانه با بهانه عدم ایجاد هزینه برای مردم  بوده است، گفت: دولت های قبل با محدود کردن تعرفه ها ودخالت در آن باعث افت کیفیت خدمت رسانی در بخش مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.
 
وی افزود: اکنون حدود ۱۶ سال است که بحث شبکه ملی اطلاعات مطرح می شود و سوال اصلی این است که برای دریافت خدمات چه ارگانی مسئولیت اساسی را بر عهده دارد و در صورت عدم وجود دخالت های غیرمنطقی یاد شده این خدمات و دولت الکترونیک تاکنون به بهترین صورت ممکن انجام می شد.
 
مدیرعامل فناپ تلکام،  یکی از چالش های مهم را تعرفه‌گذاری عنوان کرد و افزود:  چالش اصلی در این حوزه کمبود اعتبارات است که در حوزه  ثابت سرمایه‌گذاری نمی‌شود و از طرف دیگر در چند سال اخیر آنقدر تعرفه‌ها ثابت نگه داشته شده که  این حوزه نتوانسته از محل درآمد خودش دست به توسعه بزند.
 
وی  با اعلام اینکه تعرفه‌گذاری باید عادلانه شود و این به معنی افزایش تعرفه نیست گفت: در حال‌حاضر تعرفه خیلی ناعادلانه است و همین امر کیفیت خدمت رسانی را هم زیر سوال برده است.
 
وی تبیین کرد:  منظور از عادلانه کردن تعرفه‌ها نه افزایش یا کاهش تعرفه‌ها؛ بلکه عادلانه شدن آن براساس کیفیت سرویس است. یعنی تغییر در تعرفه‌ها می‌تواند یک راه نجات برای فعالان اپراتورهای ارتباطی باشد که این روزها، روزگار خوشی را نمی‌گذرانند.
 
صابر فیضی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران ادامه داد: رشد و توسعه در حوزه مخابرات به اندازه ای به تاخیر افتاده است که دیگر بحث انحصار در آن معنا ندارد.
 
وی افزود: مخابرات طبق قانون ، امکاناتی در اختیار دارد که با به اشتراک گذاشتن آن دیگر اپراتورها هم از آن بهره مند می شوند و این به معنی انحصار نیست.
 
فیضی گفت: هنوز هم در بحث فیبر نوری امکان پیشرفت و بهینه سازی برای توسعه ارتباطات ثابت وجود دارد، در این مورد مخابرات با تمرکز هر چه بیشتر منابع و کمک و نگاه حمایتی دولت و حاکمیت توسعه مناسبی را می تواند رقم زند.
 
وی  گفت: حاکمیت باید روش هایی را اتخاذ کند که مخابرات کاملا به عنوان یک بنگاه اقتصادی دیده شود که در این صورت خیلی از مشکلات حل می شود و طبیعتا مخابرات نیز با سودآوری بهتر، ذاتا تشویق  به سرمایه گذاری و به اشتراک گذاری امکانات می شود.
 
وی گفت: مجموعه دولت های قبل به جای این امر، با یک دید حاکمیتی، دخالت در امر مدیریتی مخابرات را پیشه کردند که اکنون در دولت فعلی نگاه متفاوتی حاکم شده و بنابراین امکان توسعه صنعت ارتباطات ثابت علی رغم تاخیر زیاد فراهم شده است.
 
مدیرعامل فناپ تلکام گفت: نیاز اصلی در حال حاضر، توسعه روزافزون فیبر نوری است و با هم افزایی و توسعه هرچه بیشتر این بخش با یک نگاه ملی می توان عقب افتادگی در حوزه ارتباطات ثابت را جبران کرد.
 
وی گفت: مدیریت مخابرات  نیز باید با همکاری همه جانبه و بدون نگاه انحصاری ضمن همکاری با نهادهای بالادستی و اپراتورها و شرکت ها ، آماده هم افزایی در راستای تحول باشد.
 
مدیرعامل شرکت فناپ تلکام با بیان اینکه چشم انداز فعلی در حال حاضر تقویت حوزه ارتباطات ثابت است، گفت: حوزه ICT با یک  دگرگونی رو به جلو و دوری از تصمیمات مقطعی که آفت این بخش است،  می تواند یکی از مهم ترین ملزومات  فعلی رشد صنعتی و اقتصادی کشور را که توسعه ارتباطات ثابت در بخش زیرساخت و دسترسی است، محقق سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.