تلفن همراه

گوشی

November 18, 2021
11:50 پنجشنبه، 27ام آبانماه 1400
کد خبر: 130535

اپل قطعات و ابزار تعمیر آیفون را در اختیار مشتریانش می گذارد

 
اپل اعلام کرده با اجرای یک برنامه به کاربرانش اجازه می‌دهد دستگاه‌هایشان را با استفاده از قطعات و ابزارهای رسمی اپل تعمیر کنند.
 
 به نقل از اسکای نیوز، این درحالی است که اپل از مدت‌ها فقط به تکنسین‌های مجاز و تأیید شده خود اجازه می‌دهد قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز دستگاه‌های شرکت را فراهم کنند. این شرکت آمریکایی روز گذشته اعلام کرد کاربرانش می‌توانند به قطعات و ابزارهای اصلی اپل برای تعمیر دو مدل جدید آیفون و به تدریج برخی رایانه‌های مک دسترسی پیدا کنند.
 
اپل اعلام کرد سال آینده یک فروشگاه آنلاین برای تعمیر محصولاتش راه اندازه می‌کند که بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار برای تعمیر دستگاه‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ در آن عرضه می‌شوند.
 
نخستین مرحله این پروژه روی قطعات اصلی مانند باتری، دوربین و نمایشگر متمرکز است و احتمالاً بقیه قطعات بعداً عرضه می‌شوند.
 
اپل از مشتریانش می‌خواهد تا راهنمای تعمیر را بررسی کنند و سپس قطعات مورد نیازشان را از فروشگاه آنلاین Self Service Repair سفارش دهند. این شرکت هزینه قطعات را اعلام نکرده اما اعتباری برای مشتریانی در نظر می‌گیرد که قطعات استفاده شده را برای بازیافت به شرکت بر می‌گردانند.
 
به نوشته انگجت، این شرکت تاکید کرده برنامه مذکور برای افرادی با تجربه کافی در زمینه تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی اجرا می‌شود. بنابراین بهتر است بیشتر افراد برای دریافت سرویس به افراد حرفه‌ای در اپل استورها یا تهیه کنندگان مجاز مراجعه کنند.
 
اپل دلیل برنامه جدید خود را اعلام نکرده است. اما این اقدام احتمالاً به فشارهای دولت آمریکا مربوط است. کاخ سفید، کمیسیون فدرال تجارت و چند ایالت مختلف در این کشور از اقداماتی برای حق تعمیر دستگاه‌ها پشتیبانی کرده‌اند. اقدامات مذکور اپل و بقیه شرکت‌های بزرگ را مجبور می‌کند به مشتریان اجازه دهند دستگاه‌هایشان را خود تعمیر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.