تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 18, 2021
12:51 پنجشنبه، 27ام آبانماه 1400
کد خبر: 130545

وزارت صمت ابلاغ کرد: احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو در بسترهای آنلاین الزامی شد

 
پلتفرم‌های درج آگهی خودرو طبق ابلاغیه وزارت صمت موظف شدند تا روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند که یکی از آن‌ها احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو است.
 
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.
 
بر این اساس با توجه به تاثیرگذاری درج آگهی‌های غیر واقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گران‌فروشی، سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد نمایند.
 
امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب‌و‌کاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو از جمله قابلیت‌هایی است که بایستی توسط سکوهای درج آگهی خودرو اجرایی شوند.
 
در این ابلاغیه تاکید شده است که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صمت) ضمن پیگیری اجرای الزامات فوق توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین شده، عملکرد سکوها را ارزیابی و به صورت مداوم گزارش دهد.
 
همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صمت) نحوه عملکرد سکوها در خصوص مفاد این ابلاغیه را در رتبه‌بندی کسب‌و کار الکترونیکی لحاظ خواهد کرد. بدیهی است در صورت تخلف از الزامات فوق برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.
 
طی چند سال اخیر موضوع تاثیر آگهی‌های خودرو بر بازار این صنعت به یک چالش تبدیل شده بود. در این مدت پلتفرم‌های درج آگهی در چند مقطع مجبور به حذف نمایش قیمت در بخش آگهی‌های خودرو شدند که این موضوع بنابر گزارش‌های اعلام شده تاثیری به جز اتلاف ۲۵ هزار ساعت از وقت کاربران در هر ماه نداشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.