بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 22, 2021
11:46 دوشنبه، 1ام آذرماه 1400
کد خبر: 130650

شانزدهمین دوره فیناپ با حضور بلوبانک برگزار شد/ بانکداری ولی نه مثل یک بانک

WhatsApp Image 2021-11-22 at 11.31.28.jpeg
 
بلوبانک، به عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو حوزه‌ی نئوبانک ایران در رویداد فیناپ فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را برای ارائه‌ بانکداری جدید معرفی کرد.  
شانزدهمین دوره فیناپ روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه با موضوع «نئوبانک» و با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه برگزار شد. در این رویداد که به شکل حضوری و آنلاین در مرکز نوآوری های‌وب برگزار می‌شد، مدیران بانکی و کسب‌وکارهای استارتاپی حوزه‌ی نئوبانک از فعالیت‌ها و تجربیات خود سخن گفتند.
احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک در این رویداد ارائه‌ خود را با عنوان «بانکداری ولی نه مثل یک بانک» برای شرکت‌کنندگان توضیح داد. مدیر محصول بلوبانک در ابتدا با اشاره به ماهیت بانکداری در عصر دیجیتال گفت: درحال حاضر اگر به بانک‌‌ها مراجعه کنید، می‌بینید که همان فرآیندهایی که از قدیم و طی یک قرن گذشته به وجود آمده، برقرار است. با وجود اینکه در دو سه دهه اخیر کانال‌های ارتباطی جدید مثل تلفن، دستگاه‌های خودپرداز ATM، اینترنت و گوشی‌های هوشمند تغییراتی را در این روند به وجود آورده‌اند اما این تغییرات در لایه‌های ارتباطی بانک‌ها بوده و همان ساختارهای قبلی مشغول به کار است.
به گفته ابراهیمی، دسترسی بالا به اینترنت همراه و گسترش گوشی‌های هوشمند 3G و 4G کمک کرده تا مفهوم بانک برپایه تلفن همراه هوشمند، بازتعریف شود. همین تغییرات باعث شد تا موج جدیدی از کسب‌وکارهای خلاقانه با راهکارهای نوین برای پاسخ به نیازهای تازه کاربران تاسیس شود. کسب‌وکارهایی مبتنی بر فناوری که «فرهنگ نوآوری» در آنها نهادینه شده است.  
مدیر محصول بلوبانک با بیان اینکه گفتمان جدیدی در صنعت بانکداری خلق شده گفت: شناسایی نیاز مشتری، خلق بهترین تجربه، عادت به پرسیدن چراهای متعدد، شکل‌گیری فرهنگ نوآوری، به‌روزرسانی‌های متعدد و اطلاع از واکنش‌های بازار و نظرات کاربران از مهم‌ترین مولفه‌های رقابت در این گفتمان جدید است.
نئوبانک‌ها و مزیت‌های آن‌ها موضوع دیگری بود که مدیر محصول بلوبانک به آن پرداخت. به گفته‌ی ابراهیمی، فعالیت‌های نئوبانک‌ها از توجه به دو مفهوم «نیاز مشتری» و «رضایت مشتری» شروع می‌شود. 
ساختار قیمت‌گذاری ساده و شفاف، پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، بهینه‌سازی انواع محصولات بانکی، ساده و مینیمال شدن فرآیندها و خدمات و پیشنهاد محصولات متناسب و شخصی‌سازی شده مهم‌ترین نکاتی است که مدیر محصول بلوبانک به عنوان مزیت‌ها و مشخصات یک نئوبانک موفق مطرح کرد.
مدیر محصول بلوبانک به مشخصه اصلی نئوبانک‌ها که «تفکر از پایه دیجیتال» است، اشاره کرد و افزود: حذف شعبه فیزیکی بانک‌ها پیش از این و از سال ۱۹۸۰ به این سمت سابقه داشته و شاهد آن بوده‌ایم. اما نکته‌ای که نئوبانک‌ها را متمایز می‌کند، ساختار این موسسات است که براساس تفکری تماما دیجیتال شکل گرفته است.
احمد ابرهیمی با اشاره به روندهای آینده‌ی فناوری در حوزه‌ی بانکداری گفت: هوش مصنوعی و بلاک‌چین دو روند جدیدی هستند که در آینده‌ی نزدیک، تغییرات زیادی را در حوزه بانکداری رقم می‌زنند. بلاک‌چین نماد تغییر روندهاست که توانسته برای نخستین بار مفهوم اعتماد و اطمینان را بدون تکیه بر نهادهای مرکزی ایجاد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.