تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 24, 2021
11:21 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1400
کد خبر: 130713

اختلال گسترده در خدمات آنلاین بانکی سنگاپور

 
خدمات آنلاین بزرگ‌ترین بانک جنوب شرق آسیا برای دومین روز متوالی دچار مشکل شده و کاربران به این خدمات دسترسی ندارند.
 
 به نقل از رویترز، بانک دی بی اس گروپ که مقر اصلی آن در سنگاپور است، از تداوم اختلال در خدمات آنلاین خود خبر داده است. نقص مذکور از سه شنبه صبح آغاز شده و منجر به اعتراض و نارضایتی گسترده مشتریان شده است.
 
این بانک سنگاپوری روز چهارشنبه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "خدمات ما اوایل صبح امروز به حالت عادی بازگشتند. متأسفانه مشکلات ارائه بانکداری دیجیتال دیروز دوباره تکرار شد و این بر خدمات ما تأثیر گذاشت."
 
بخش عمده این مشکلات مربوط به اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین بانک مذکور بوده و در یک دهه اخیر بی سابقه توصیف شده است.
 
سنگاپور بزرگترین بازار خرده‌فروشی و مدیریت ثروت برای این بانک محسوب می‌شود که در کشورهایی از جمله هنگ کنگ، اندونزی و هند نیز فعالیت دارد.
 
این بانک درباره علت این اختلال توضیح بیشتری نداد. بیش از دوهزار نفر ذیل مطلب فیس‌بوکی این سایت اظهارنظر کردند. کاربران گفتند که نمی‌توانند به حساب‌های بانکی دیجیتال خود وارد شوند و برخی از آنها درخواست غرامت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.