نتایج هشتمین دوره ارزیابی کیفیت خدمات دولت الکترونیک اعلام شد/ وزارت کار در رتبه نخست
ICTna.ir – دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نتایج هشتمین دوره ارزیابی کیفیت خدمات دولت الکترونیکی را اعلام کرد و گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رتبه نخست این ارزیابی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رضا باقری اصل در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: پس از وزارت کار، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و بیمه مرکزی رتبههای دوم و سوم را از بین 163 دستگاه ارزیابی شده به خود اختصاص دادند.
او اظهار داشت: در این میان، وزارت تعاون در رتبهبندی دستگاههای اصلی با یک پله صعود در جایگاه نخست رتبهبندی دستگاهی قرار گرفته و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه دوم قرار گرفته است.
به گفته باقری اصل، در ارزیابی شفافیت نیز همزمان پنج دستگاه شامل وزارت تعاون، بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان ملی استاندارد و سازمان نقشهبرداری کشور توانستند رتبه نخست را کسب کنند.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: از 5989 خدمت شناسنامهدار ارزیابی شده، تنها 161 مورد بیش از 90 درصد، 325 خدمت بین 75 تا 90 درصد، 1913 خدمت بیش از 50 درصد و کمتر از 75درصد خدمات الکترونیکی شدهاند.
او افزود: سایر خدمات نیز یعنی نزدیک به 60 درصد خدمات شناسنامهدار کمتر از 50 درصد الکترونیکی شدهاند.
باقری اصل گفت: ارزیابی دوره هشتم بلافاصله پس از اعلام نتایج ارزیابی دوره هفتم آغاز و مشخص شد تعداد دستگاههای ارزیابی شده تفاوت چشمگیری نداشته اما به تعداد خدمات شناسنامهدار حدود 20 افزوده شده است.
او افزود: به منظور افزایش کارایی، شاخصهای ارزیابی شفافیت دستگاههای اجرایی با ارزیابی کیفیت خدمات، ادغام شده و بخشی از شاخصهای آن در این دوره ارزیابی شده و بخش دیگر آن از دوره نهم ارزیابیها در ذیل محور دولت شفاف بررسی خواهد شد.
به گفته باقری اصل، باتوجه به اینکه دو شاخص ارزیابی کیفیت خدمات و شفافیت با یکدیگر ادغام شدند و همچنین افزایش وزن شاخص دولت کاربر محور به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات، متوسط امتیاز کشوری در این دوره رشدی نداشته است.