اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 9, 2021
13:05 پنجشنبه، 18ام آذرماه 1400
کد خبر: 131203

ممکن است به دلیل اصلاحات امنیتی، واتساپ از حساب شما در دستگاه‌های مرتبط خارج شده باشد

 
واتساپ به منظور اصلاح مشکلی در پیام‌رسان خود به‌روزرسانی جدیدی منتشر کرده که ممکن است باعث شود کاربران از حساب خود در دستگاه‌های مختلف خارج شوند.
 
واتساپ اخیرا پشتیبانی چند دستگاهی را برای تعداد زیادی از کاربران خود فعال کرده است. پشتیبانی از چند دستگاه قابلیتی است که بسیاری از کاربران واتساپ آن را درخواست کرده بودند و در نهایت به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفت. بااین‌حال، هنوز نمی‌توانید از آن در دو گوشی هوشمند مختلف استفاده کنید. اگر از این ویژگی استفاده می‌کردید و چندین دستگاه را به حساب واتساپ خود مرتبط کرده‌اید، ممکن است به‌روزرسانی جدید این پیام‌رسان شما را به‌طور خودکار از دستگاه‌های مرتبط خارج کند.
 
به گزارش xda-developers، واتساپ در حال حاضر به‌روزرسانی‌ را ارائه می‌کند که شامل اصلاح امنیتی برای همگام‌سازی صحیح دستگاه‌های مرتبط کاربران است. به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی، ممکن است از دستگاه‌های مرتبط خود خارج شوید. این به‌روزرسانی برخی از مشکلاتی را که در آن مکالمات در دستگاه‌های مرتبط گاهی به درستی همگام‌سازی نشده بودند، برطرف می‌کند. مواردی وجود داشت که مکالمه خاصی در هیچ یک از دستگاه‌های مرتبط به‌روزرسانی نمی‌شد؛ این بدان معنا است که اگر مکالمه‌ای را در تلفن خود شروع کرده باشید، به دلیل مشکلات همگام‌سازی، نمی‌توانید آن را در رایانه خود ادامه دهید.

 
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ممکن است پس از نصب به‌روزرسانی، از دستگاه‌های مرتبط خارج شوید. اما می‌توانید به‌راحتی با اسکن کد QR دوباره وارد دستگاه شوید، درست مانند قبل. درحال‌حاضر نسخه بتای واتساپ اندروید اصلاح شده
 
اما WABetaInfo معتقد است که این تغییرات در نسخه iOS نیز در حال آزمایش است.
 
برای اینکه بفهمید از دستگاه‌های دیگر خارج شده‌اید یا خیر، کافی است واتساپ را در گوشی هوشمند خود باز کرده و به تب linked devices بروید. اگر می‌بینید که دستگاه‌های متصل مانند همیشه نمایش داده می‌شوند، این بدان معنا است که از سیستم خارج نشده‌اید و احتمالاً هنوز به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید. اگر پیامی در بالای صفحه مشاهده کردید که می‌گوید «دستگاه‌های شما به دلیل مشکلی غیرمنتظره از سیستم خارج شده‌اند»، باید دستگاه‌های خود را مجددا متصل کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.