تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 10, 2021
11:30 جمعه، 19ام آذرماه 1400
کد خبر: 131215

جریمه میلیاردی آمازون در ایتالیا

 
دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا شرکت آمریکایی آمازون را به دلیل سوءاستفاده از نفوذش در بازار، ۱.۱۳ میلیارد یورو (۱.۲۸ میلیارد دلار) جریمه کرد.
 
شرکت آمازون اعلام کرد علیه این جریمه که یکی از بزرگترین جریمه های صادر شده علیه یک شرکت فناوری آمریکایی در اروپاست، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
 
پس از یک رشته رسوایی های مربوط به حریم خصوصی و اطلاعات نادرست و همچنین شکایت بعضی از شرکتها از قدرت بازار غولهای فناوری، تفحص جهانی از این شرکتها افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آمازون، شرکت گوگل آلفابت، فیس بوک، اپل و مایکروسافت هم در اروپا زیر ذره بین مقامات رفته اند.
 
دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: آمازون از موقعیت برتر خود در بازار ایتالیا برای خدمات واسطه گری در بازار به منظور استفاده از خدمات لجستیک این شرکت توسط فروشنده های فعال در وب سایت ایتالیایی آمازون استفاده کرده است. آمازون مزایای انحصاری مانند استفاده از برچسب "پرایم" که به دیده شدن بیشتر و افزایش فروش کمک می کند را به استفاده از این خدمات منوط کرده بود.
 
برچسب "پرایم" فروش به بیش از هفت میلیون مشتری وفادار و پرخرید اعضای برنامه وفاداری آمازون را راحتتر می کند.
 
 دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا علاوه بر این جریمه، از آمازون خواسته است اقدامات اصلاحی انجام دهد که مورد بازبینی قرار می گیرند.
 
آمازون مدعی شده است خدمات لجستیکی این شرکت کاملا اختیاری بوده و اکثر فروشندگان در این فروشگاه از آن استفاده نمی کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد در چارچوب شبکه رقابت اروپایی، همکاری نزدیکی با سازمان رقابت ایتالیا داشته است تا سازگاری با دو تحقیقات در جریان این کمیسیون در خصوص شیوه های کسب و کار آمازون را تضمین کند. نخستین تحقیقات در ژوئیه سال ۲۰۱۹ گشوده شد تا ارزیابی شود آیا استفاده آمازون از اطلاعات مهم فروشندگان مستقل که در فروشگاه این شرکت کالاهای خود را عرضه می کنند، نقض مقررات رقابت اتحادیه اروپاست. تحقیق دوم اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شد و به رفتار ترجیحی در فروش کالاهای آمازون و فروشندگان بازاری که از خدمات لجستیک و تحویل این شرکت استفاده می کنند، متمرکز است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.