5G, 6G, vRAN, OpenRAN

مخابرات فضایی

December 17, 2021
13:17 جمعه، 26ام آذرماه 1400
کد خبر: 131446

اینمارست ورود به مدار LEO را جشن می گیرد: هدف همگرایی لئو، ژئو، هئو و 5G است!

Inmarsat-ORCHESTRA-770x285.jpg
 
ICTna.ir – عرضه کننده خدمات ماهواره ای ژئوسنکرون انگلیس که با نام تجاری اینمارست در ایران شناخته میشود، قصد ندارد اجازه دهد افرادی مانند ایلان ماسک، جاه و مقامش را بربایند؛ حالا اینمارست از فعال شدن اولین ماهواره خود در مدار پایین زمین (مدار لئو) خبر داده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طرح بلندپروازانه اینمارست این است که ماهواره‌های جدید LEO را با ماهواره‌های مدار زمین سنکرون (GEO)، ماهواره‌های مداری بیضوی (HEO) و شبکه 5G زمینی برای ایجاد یک شبکه بزرگ، با یکدیگر ادغام و همگرا کند. ظاهراً برای تأکید بر هماهنگی بین این کریرهای متفاوت، کل سیستم «ارکستر» نامگذاری شده است که اینمارست از آن با حروف بزرگ استفاده می‌کند.
 
راجیو سوری، مدیر عامل اینمارست دیروز در این باره گفت: «مشتریان هیجان زیادی در مورد شبکه ارکستر اینمارست ابراز کرده اند و ما در حال پیشرفت سریع برای تحقق بخشیدن به این شبکه هستیم. "توسعه شبکه زمینی به خوبی پیش می رود و ما اکنون با آزمایش های لایو در لایه ارکستر LEO، در حال حرکت رو به جلو هستیم.
 
او گفت: چشم انداز ما برای ارکستر، شبکه ای است که از فناوری مناسب برای هدفی بزرگ استفاده می کند. ما تابع یک رویکرد واحد نیستیم و معتقدیم که بهترین راه برای برآوردن نیازهای مشتری یک رویکرد چند بعدی است که شامل GEO، LEO و 5G زمینی در شبکه‌ای پویا است که ظرفیت را به کارآمدترین شکل ممکن به جایی می‌رساند که مورد نیاز است.
 
یسرین ابنیهیا، مدیر ارشد فناوری های پیشرفته اینمارست هم در این زمینه گفت: «شبکه ماهواره LEO ما برای ایجاد فناوری ها و خدمات جدیدی طراحی شده است که استفاده از ارتباطات ماهواره ای را توسط مشتریان سیار و دولتیمان در سراسر جهان متحول خواهد کرد. با استفاده از محموله‌های رادیویی تعریف‌شده و نرم‌افزاری در LEO، می‌توانیم هر تعداد که نیاز داریم، آزمایش، پالایش، آزمایش مجدد و اعتبارسنجی انجام دهیم. این یک رویکرد سریع، چابک و بسیار اقتصادی است که ما را قادر می‌سازد تا به اهداف بلندپروازانه خود برای پخش اجزای کلیدی برای ارکستر اینمارست برسیم.
 
 
به نظر میرسد ورود استارت‌آپ‌های فعال در مدار LEO، شرکت‌هایی مانند Inmarsat را مجبور کرده است که فعالیت خود را ارتقا دهند. از سوی دیگر، به نظر میرسد ادغام قریب‌الوقوع اینمارست با Viasat این پتانسیل را دارد که به آن قدرت تهاجم بیشتری برای مقابله با استارتاپ های فعال در مدار لئو بدهد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.