تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 21, 2021
11:41 سه شنبه، 30ام آذرماه 1400
کد خبر: 131575

تیپاکس در سال ۹۹ بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته ارسال کرد

 
 تیپاکس، یکی از شرکت‌هایی که مجوز پست خصوصی را دریافت کرده است، طبق گزارشی که منتشر کرده در سال گذشته (۱۳۹۹) بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته ارسال کرده است.
 
گزارش ۱۳۹۹ تیپاکس نشان می‌دهد در این سال از طرف هر فروشنده به طور متوسط ۹.۲ بسته ارسال شده که نسبت به سال ۱۳۹۸ رشدی ۹۶ درصدی پیدا کرده است.
 
بر اساس اعلام تیپاکس، این مجموعه در ۱۳۹۹ بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته ارسال و به بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدما‌ت‌رسانی کرده و تعداد مشتریان این مجموعه نسبت به سال ۱۳۹۸، ۸۴ درصد افزایش یافته است؛ طبق پیش‌بینی تیپاکس، تعداد مشتریان تیپاکس در ۱۴۰۰ به ۹ میلیون نفر خواهد رسید.
 
تیپاکس اعلام کرده در ۱۳۹۹ حدود ۴.۵ میلیون نفر از طریق تیپاکس بسته دریافت و حدود ۱.۵ میلیون نفر بسته ارسال کرده‌اند که این تعداد نسبت به ۱۳۹۸ به ترتیب ۹۰ درصد و ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
طبق این گزارش تیپاکس در سال گذشته ۱۸۳۵ مشتری قراردادی داشته که این عدد نسبت به سال قبل ۳۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. دیجی‌کالا، مدیاپردازش، ساپکو، ایساکو، سایان کارت، هیمالیا، سام سرویس، مادیران، گلدیران، صنام، بانک کار آفرین و غیره برخی از مشتریان قراردادی نام‌آشنای تیپاکس هستند.
 
 
۳.۲ میلیون تماس و ۷۶ پشتیبان
گزارش تیپاکس حاکی از آن است که این مجموعه سال گذشته ۳.۲ میلیون تماس ورودی دریافت کرده که بیشترین میزان آن ۲۸۵ تماس به ازای هر هزار بسته در اسفند و کمترین آن ۱۴۵ میلیون تماس در مهر ۱۳۹۹ بوده است. این مجموعه اعلام کرده در این سال ۷۶ پشتیبان برای پاسخگویی به تماس‌های واردشده داشته و ۷۴ درصد این تماس‌ها با هدف پیگیری بسته و ثبت سفارش برقرار شده است.
 
در حالی‌ که در سال‌های اخیر انتقادات زیادی از سوی کاربران به فعالیت این مجموعه وارد شده است، در گزارش اخیر تیپاکس آمده که ۸۱ درصد مشتریان از خدمات دریافت‌شده از پشتیبانی این مجموعه رضایت داشته و از هر هزار بسته ارسالی در این سال ۹ مورد با ثبت شکایت همراه بوده‌اند.
 
 
خدمت‌رسانی مای‌تیپاکس در ۲۰ استان
مای‌تیپاکس ۱۳۹۸ فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرد و تا پایان این سال ۲۰ استان دیگر نیز به دایره خدمات‌رسانی آن اضافه شدند. مای‌تیپاکس درگاهی برای ثبت سفارشات به صورت آنلاین است و کاربران از این طریق قادر خواهند بود بسته را جلوی در منزل خود تحویل بدهند یا تحویل بگیرند.
 
در پایان در گزارش ۱۳۹۹ تیپاکس اشاره شده که این اپلیکیشن در ۱۳۹۸ بیش از ۷۴ هزار بار نصب شده است، در حالی که در ۱۳۹۹ نصب این اپلیکیشن به بیش از ۳۴۲ هزار بار رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.