اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 23, 2021
12:20 پنجشنبه، 2ام دیماه 1400
کد خبر: 131642

سومین قطعی خدمات ابری آمازون در یک ماه اخیر

 
خدمات ابری آمازون برای سومین بار در یک ماه اخیر دچار قطعی شد که شماری از وب سایتها را از دسترس خارج کرد اما این خدمات به فاصله کوتاهی مجددا احیا شد.
 
 کاربران خدمات وب آمازون (AWS) صبح روز چهارشنبه به وقت نیویورک مشکلات دسترسی به شبکه را در تاسیسات منطقه ۱ شرق آمریکا در ویرجینیای شمالی گزارش کردند و تکنیسینها با بررسی مشکل، در کمتر از یک ساعت آن را برطرف کردند. خدمات عادی پیش از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی برقرار شد.
 
طبق اطلاعات وب سایت داون دتکتور، کاربران در دسترسی به وب سایتهایی نظیر سرویس پخش ویدیویی Hulu شرکت والت دیسنی، برنامه پیام رسان کاری اسلک، پلتفرم معاملات رمزارز کوین بیس گلوبال و مدیریت سرمایه گذاری فیدلیتی اینوستمنس مشکل گزارش کردند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، آمازون هفتم دسامبر یکی از بدترین قطعی های تاریخ خود را داشت که باعث از دسترس خارج شدن وب سایتهای نت فلیکس، دیسنی پلاس، رابین هود و فروشگاه آمازون شد. آمازون اعلام کرد این قطعی مربوط به دستگاه‌های شبکه و مرتبط با رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن بوده است.
 
در همین حال منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه خدمات ابری آمازون را پیش می برد. لینا خان، مدیر این سازمان و منتقد صریح آمازون این تحقیقات که از چند سال پیش توسط رییس قبلی کمیسیون آغاز شده بود را دنبال می کند. بازرسان سازمان تجارت فدرال در چند ماه اخیر با شرکتها تماس گرفته اند و اطلاعاتی را درباره مسائل عرضه مربوط به خدمات وب آمازون جمع آوری کرده اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.