تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 27, 2021
14:59 دوشنبه، 6ام دیماه 1400
کد خبر: 131776

«آبانک» نئوبانک نیست؛ شعبه دیجیتالی بانک آینده است

 
ارتباط فردا با رونمایی از «آبانک» علاوه بر اینکه سعی می‌کند پنجره واحدی از خدمات بانکی در اختیار مشتریان بانک آینده و سایر افراد قرار دهد می‌خواهد در مسیری قدم بردارد که هر چند نام نئوبانک را بر محصول جدید خود نگذاشته است اما تصمیم دارد که از این روند نیز جا نماند و همگام با رقبای دیگر حرکت کند.
 
مدیرعامل ارتباط فردا، آرش بابایی در پاسخ به این سوال پیوست که چرا آبانک را نئوبانک اعلام نکرده و از واژه بانکداری دیجیتال استفاده کردید گفت: این دو واژه در شرایط فعلی خیلی به یکدیگر نزدیک هستند و با توجه به خدماتی که «آبانک» تصمیم به ارائه آن دارد از نظر ما بیشتر شبیه بانک دیجیتال خواهد بود.
 
«آبانک» یا بانک دیجیتال بانک آینده می‌خواهد تمامی خدمات و سرویس‌های بانکی خود را از طریق یک درگاه واحد به مشتریانش ارائه دهد، ارتباط فردا روی این بستر علاوه بر اینکه امکان افتتاح حساب به صورت آنلاین را برای مشتریان جدید این بانک فراهم کرده است با تعریف امضای الکترونیکی روی سرویس‌های مختلف آن، خود را از سایر رقبا جدا کرده است.
 
«آبانک» کر مستقلی ندارد و از کر بانک آینده استفاده می‌کند از همین رو هنگام نصب این اپلیکیشن روی گوشی موبایل و وارد شدن به آن به صورت کامل شماره حساب‌های گذشته مشتری بانک آینده روی آن تعریف می‌شود و دیگر مشتری نیازی به گشودن حساب مجدد در این بانک ندارد.
 
آرش بابایی، مدیرعامل ارتباط فردا می‌گوید آبانک کر مستثل ندارد.
بابایی معتقد است که دیدگاه مدیران بانک آینده و ارتباط فردا این است که دلیلی ندارد تا مشتریان این بانک را به سمت بازکردن حساب جدیدی که عنوان نئوبانک دارد سوق دهند بلکه مشتریان ویژه و دارای اعتباری بانک آینده باید بتوانند از این سرویس‌های جدید بهره برند از همین رو با نصب آبانک حساب‌های آنها روی این بستر تعریف می‌شود.
 
طبق گفته مدیرعامل ارتباط فردا اگر کسی تا کنون مشتری بانک آینده نباشد می‌تواند از طریق آبانک به صورت غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب کند و از سرویس‌های این بانک بهره برد.
 
پیشخوان مجازی بانک آینده، ایران کارت، سامانه ساتا، کیلید، همراه کارت و فانوس از جمله درگاه‌های مختلف بانک آینده بودند که هر کدام سرویس خاصی را به صورت مجزا در اختیار مشتریان این بانک قرار می دادند حال مقرر شده تا تمامی این سرویس‌ها علاوه بر اینکه از بستر گذشته خود به مشتریان ارائه می‌شود از طریق آبانک و از یک پنجره نیز به مشتریان این بانک عرضه شود.
 
بابایی در پاسخ به این سوال که آبانک به صورت خاص رقیبی برای همراه کارت به شمار نمی‌آید گفت: همراه کارت یکی از محصولات پرطرفدار بانک آینده است و در حدود ۱۴ میلیون کاربر دارد، مدل فعالیت همراه کارت با آبانک متفاوت است و مشتریان همراه بانک بیشتر به پرداخت قبض و خرید شارژ می‌پردازند. اما آبانک علاوه بر آن سرویس‌ها، خدمات دیگری نیز به کاربران ارائه می‌دهد.
 
او افزود: آبانک برای مشتریان حقیقی ایجاد شده است و بسیاری از بانک‌ها نیز هم‌اکنون هم اپ پرداخت و اپ موبایل‌بانک جداگانه دارند، آبانک و همراه کارت نیز به همین صورت فعالیت خواهند کرد. از سویی تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاربران همراه کارت مشتریان بانک آینده هستند و این موضوع عملا نشان می‌دهد در آبانک موضوع کاملا متفاوت است و اولویت ما مشتریان بانک آینده هستند.
 
بابایی از ارتباط فردا به عنوان بازوی خدمات الکترونیکی بانک آینده نام برد و گفت آنها باید با استفاده از اخرین استانداردهای صنعت بانکداری و تکنولوژی‌های جدید در جهت رفع نیازهای روز مشتریان قدم بردارند. به گفته بابایی مراجعه به درگاه‌های مختلف برای رفع نیازهای مالی کاربران در بانک آینده کاری زمان‌گیر بوده است و آبانک در صدد است تمام این نیازها را در بانکداری دیجیتال آبانک تجمیع کند.
 
بابایی در ارتباط با لوگو آبانک عنوان کرد گرچه دیزاین آبانک متفاوت خواهد بود اما به هرحال کارت نام بانک آینده را خواهد داشت تا به این شکل برند آبانک نیز تقویت شده و ذهنیت آحاد مردم با حس اعتماد بیشتری آبانک را بپذیرند.
 
بابایی آبانک را پنجره‌ای واحد برای وصل شدن به خدماتی مثل فانوس، ایران کارت، ساتا می‌داند و بیان می‌کند: سعی ما بر این است که آ بانک را به عنوان یک لاین واحد در تمام پروژه‌های آتی بدانیم و از این طریق آن را توسعه بدهیم.
 
به گفته بابایی آبانک در اپ اندروید، iOS و وب با هم توسعه پیدا می‌کنند و تمرکز فعلی ارتباط فردا توسعه آ بانک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.