تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 28, 2021
10:58 سه شنبه، 7ام دیماه 1400
کد خبر: 131791

بایننس به دنبال مجوز کریپتو در بحرین

 
با دریافت تاییدیه اصولی بانک مرکزی بحرین (CBB) به منظور فعالیت در این کشور، تلاش‌های بایننس (صرافی رمزارز آنلاین) برای قانون‌مندی کامل احتمالاً به ثمر می‌نشیند.
 
به نقل از دیکریپت، بایننس سه‌شنبه ۲۷ دسامبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد، بانک مرکزی بحرین «اولین رگولاتور منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) است که تاییدیه اصولی را به یک موسسه مستقل بایننس اعطا می‌کند».
 
با وجود صدور «تاییدیه اصولی» بانک مرکزی بحرین صرافی بایننس هنوز باید فرایند کامل درخواست را پشت سر بگذارد.
 
عبدالله حاجی، مسئول اعطای مجوز CBB،‌ در مصاحبه با بلومبرگ گفت، زمانی که بایننس تمام پیش‌نیازها را تکمیل کند، اعطای مجوز دیگر «جنبه تشریفاتی» خواهد داشت.
 
به گفته حاجی، امپراتوری بحرین «بهترین مکان» برای استقرار دفتر مرکزی بایننس در منطقه MENA است.
 
چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس، می‌گوید: «شناخت و تاییدیه رگولاتوری‌های ملی از جمله بانک مرکزی بحرین، برای اعتمادسازی در کریپتو و بلاک‌چین و افزایش پذیرش عمومی ضرورت دارد.»
 
ولین صرافی دارای مجوز برای خدمات دارایی‌های دیجیتالی در این کشور، صرافی رمزارزی ریان فایننشال (Rain Financial) بود که با پشتوانه صرافی BitMEX و چند سرمایه‌گذار دیگر، در ۲۰۱۹  تاییدیه CBB را دریافت کرد.
 
این بیانیه در حالی منتشر شد که بایننس از ساختار نامتمرکز شرکتی فاصله گرفته و توجه خود را بر فعالیت متمرکز در حوزه‌‌های قضایی معطوف کرده است.
 
با توجه به بیانیه ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ و توافق دیگری که به تازگی در دوبی حاصل شد، منطقه خلیج فارس به مقصد اصلی بایننس تبدیل شده است.
 
بایننس هفته گذشته یادداشت تفاهم‌نامه‌ای را با هدف ایجاد یک مرکز صنعتی برای دارایی‌های دیجیتالی با مرکز تجارت جهانی دوبی (DWTCA) منعقد کرد.
 
بایننس و موانع قانونی
بایننس و موسسات زیرمجموعه آن سال پرمخاطره‌ای را در انگلستان، هلند،‌ ژاپن،‌ ایتالیا و چندین کشور دیگر پشت سر گذاشتند. تمام این کشور‌ها با بیانیه‌ای در مورد فعالیت بدون مجوز این صرافی هشدار دادند.
 
برخی حوزه‌های قضایی حتی دست‌به‌کارِ  سرکوب فعالیت‌های غیرقانونی بایننس شدند.
 
در تازه‌ترین اقدام،‌ هیات بررسی جرائم مالی ترکیه (MASAK) به اتهام نقض مقررات ضد پولشویی این کشور بایننس را حدود ۷۵۰ هزار دلار جریمه کرد.
 
این صرافی اوایل ماه گذشته میلادی (نوامبر)، درخواست مجوز خود در سنگاپور را پس گرفت و اعلام کرد از این پس قصد دارد، فعالیت‌های شهری-کشوری‌اش را روی یک «مرکز نوآوری بلاک‌چین» متمرکز کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.