سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 16, 2022
11:38 یکشنبه، 26ام دیماه 1400
کد خبر: 132352

قائم مقام هایسنس: جنگ قیمت در صنعت تلویزیون جلوی نوآوری را گرفته است

 
معاون ارشد هایسنس به تازگی اعلام کرد که صنعت تلویزیون در سال‌های پیش رو دستخوش موج بزرگی از تغییرات می‌شود. او گفت در آینده کیفیت تصویر تعیین خواهد کرد که مشتری یک محصول را می‌خواهد یا نه. این در حالیست که به عقیده او، باید شاهد کنار گذاشتن جنگ قیمت از صنعت تلویزیون باشیم تا شرایط برای نوآوری‌های بیشتر فراهم شود.
 
شرکت هایسنس 21 دی ماه از اولین تراشه GPU اختصاصی خود برای 8K AI رونمایی کرد. آن‌ها در این رویداد پیش‌بینی کردند که تولیدکنندگان در آینده دیگر بر سر اندازه صفحه و آمار فروش رقابت نخواهند کرد. به باور هایسنس، شرکت‌ها تمرکز خود را روی پردازشگرهای گرافیکی و سیستم‌های صوتی تلویزیون‌های خود می‌گذارند چون شکل تقاضای مصرف‌کنندگان در حال تغییر است.
 
جنگ قیمت باید از صنعت تلویزیون کنار گذاشته شود
«یو ژیتائو»، قائم مقام هایسنس برای این پیش‌بینی دو دلیل مهم را مطرح می‌کند. او می‌گوید صنعت تلویزیون از نظر افزایش اندازه صفحه به پایان راه رسیده ولی هنوز جنگی برای قیمت‌گذاری بین برندها در جریان است. در این جنگ، شرکت‌ها تلویزیون‌های بزرگ خود را با قیمتی پایین عرضه می‌کنند و به نظر می‌رسد که تمام تمرکز خود را روی این موضوع گذاشته‌اند. ترند «صفحه بزرگ‌تر، قیمت پایین‌تر» باعث شده ارزش بازار تلویزیون و جریان درآمد تولیدکنندگان کاهش پیدا کند. به‌علاوه، این اتفاق جلوی نوآوری را گرفته است.
 
از سوی دیگر ترند صفحات بزرگ‌تر به خاطر تبلیغات گسترده برندها به محبوبیت رسید. اما این نمایشگرها محدودیت‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال وقتی صفحه بزرگ باشد و محتواها به وضوح مناسب ارتقا پیدا نکنند، کاربر متوجه نقایص بیشتری در تصویر می‌شود. به همین منظور GPU بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.
 
یو می‌گوید تعداد تلویزیون‌های 75 اینچ به بالا در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده و کاربران حالا به پردازشگرهای گرافیکی بهتری نیاز دارند تا ارتقای مقیاس تصویر و پشتیبانی از رزولوشن‌های بالا از جمله 8K بهتر شود.
 
هایسنس در انتها تاکید می‌کند که اگر حرکت صنعت تلویزیون به سمت تلویزیون‌های باکیفیت‌تر با تمرکز بر دقت رنگ، کیفیت صفحه و سیستم‌های صوتی بهتر در کنار دور شدن از جنگ قیمت و حرکت به سمت ارزش‌گذاری صحیح به درستی انجام شود، این صنعت می‌تواند در دنیای فناوری میان محصولاتی مثل لپ‌تاپ، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند جایگاه خاص خودش را داشته باشد.ش
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.