اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 16, 2022
16:43 یکشنبه، 26ام دیماه 1400
کد خبر: 132371

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع اینترنتی میوه شب عید خبر داد

 
 
مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد برنامه توزیع اینترنتی و هوشمند میوه شب عید از 20 اسفند انجام خواهد شد. او اعتقاد دارد توزیع اینترنتی کالا در تنظیم‌گری و کنترل قیمت در بازار نقش مهمی دارد.
 
«جاوید عربشاهی» مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از توزیع اینترنتی میوه شب عید خبر داد: «هم اکنون توزیع اینترنتی اقلامی همچون مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن و شکر در حال انجام است. در همین راستا نیز برنامه توزیع هوشمند سیب و پرتقال از 20 اسفند در استان‌های هدف انجام‌ خواهد شد.»
 
وی خرید کالا با قیمت مصوب دولتی و بدون هیچ گونه هزینه اضافه در منزل را از مزایای روش توزیع اینترنتی کالا دانست و گفت: «توزیع اینترنتی کالا در دنیا روش مرسومی است که نقش مهمی در تنظیم گری و کنترل قیمت دارد. کما اینکه در بازار مرغ و تخم مرغ موثر بود.»
 
گرچه بسیاری از فعالان بازار معتقدند که با توجه به فراوانی میوه نیازی به ذخیره‌سازی و دخالت دولت در امر تنظیم بازار نیست، اما در مقابل مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی و توزیع اینترنتی را راهی برای کنترل بازار و کاهش سودجویی دلالان و عوامل واسطه اعلام می‌کنند.
 
بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی از دهم آذر توزیع اینترنتی 5 قلم کالا با قیمت مصوب در دستور کار قرار گرفته که به مرور برخی شهر‌ها به آن اضافه شدند.
 
گفتنی است با توجه به التهابات بازار محصولات پروتئینی در آبان ماه، توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ در راستای تنظیم بازار از 18 آبان در تهران آغاز شده و در حال حاضر توزیع اینترنتی کالا توسط 5 پلتفرم در 12 کلانشهر انجام می‌شود.
 
لازم به ذکر است در ابتدای پروژه توزیع اینترنتی کالاهای تنظیم بازار، سایت بازرگام به عنوان تنها فروشنده کالاهای تنظیم بازاری در حال فعالیت بود که انحصار فروش اینترنتی کالاهای اساسی با انتقاداتی همراه بود. هنوز مشخص نشده که این وبسایت کماکان به عنوان تنها عرضه کننده میوه شب عید معرفی خواهد شد یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.