تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 17, 2022
14:22 دوشنبه، 27ام دیماه 1400
کد خبر: 132392

تبلیغ خدمات ارز رمز در سنگاپور محدود می‌شود

 
مقامات سنگاپوری روز دوشنبه دستورالعمل‌هایی را صادر کردند که ارائه‌دهندگان خدمات معاملاتی ارز رمز را از تبلیغ گسترده خدمات خود به عموم مردم محروم می‌کند.
 
 به نقل از رویترز، این کار بخشی از تلاش‌های دولت سنگاپور برای محافظت از سرمایه‌گذاران خرد در برابر خطرات احتمالی خرید و فروش ارز رمزها اعلام شده است.
 
سنگاپور به علت فعالیت گسترده شرکت‌های ارز رمز و نیز قوانین و مقررات شفاف و همین طور محیط عملیاتی شناخته شده یکی از مقاصد محبوب برای خرید و فروش و تبادل ارز رمزها محسوب می‌شود ولی نوسان شدید قیمت ارز رمزها باعث شده تا مسئولان این کشور تبلیغات برای این پدیده را محدود کنند.
 
دولت این کشور قبلاً هم هشدار داده بود که تبادل ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آنها کار پرخطری است و برای عموم مردم مناسب نیست و ممکن است منجر به از دست رفتن سرمایه‌های آنها شود.
 
بر اساس این دستورالعمل‌ها شرکت‌ها نباید برای بازاریابی گسترده یا تبلیغات ارزهای دیجیتال در سنگاپور اقدام کرده و تنها می‌توانند از طریق وب سایت‌های شرکت‌ها، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه یا حساب‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی خود بازاریابی یا تبلیغ کنند. علت این امر پرخطر بودن تجارت ارزهای رمز پایه و عدم اشاره به این موضوع در اکثر تبلیغات مرتبط با آن دانسته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.