اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 23, 2022
11:11 یکشنبه، 3ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132564

معاون برند و ارتباطات باسلام: برای تغییرات پیش‌رو نیاز به ری‌برند داشتیم

 
بازار اجتماعی باسلام در پنجمین سال فعالیت خود دست به بازطراحی هویت بصری خود زد. تغییر لوگو از یک شش ضلعی به دستی در حال حرکت و حذف «با» از بخش ابتدایی عنوان انگلیسی این بازار اجتماعی از جمله تغییرات ری برند باسلام است. این تغییرات اما که با برخی واکنش‌های منفی در فضای مجازی همراه شده، موضوعی که البته مدیران باسلام می‌گویند انتظار آن را داشته و تبعاتش را پذیرفته بودند. به اعتقاد آن‌ها با توجه به تغییرات باسلام، نیاز به این ری‌برند کاملا حس می‌شده است.
 
اما ری برند باسلام با سوالات بسیاری برای کاربران فضای مجازی و مشتریان این بازار اجتماعی همراه شده است. معاون برند و ارتباطات بازاریابی باسلام در گفتگو با دیجیاتو از دلایل تغییرات ایجاد شده سخن گفت.
 
«امیرعلی صبور» ری برند باسلام را با توجه به گسترش فراگیری این بازار اجتماعی آنلاین و تغییراتش ضروری دانست و گفت:
 
«بازار اجتماعی باسلام در حال گسترش و بزرگ شدن است. همچنین جای خود را در زندگی مردم باز کرده است از همین روی نیاز به بازطراحی و ری برند باسلام حس می‌شد. از همین روی باز طراحی با همکاری «شیزارو» صورت گرفت.»
 
به گفته وی این باز طراحی با تاکید بر المان‌هایی همچون هویت منعطف‌تر، گسترده‌تر شدن، داشتن زبان جهانی برای ممکن شدن فعالیت در بازار بین‌المللی و در نهایت انتقال شوخ‌طبی موجود در پلتفرم به هویت بصری انجام شده است.
 
صبور در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه منظور از عبارت «بازار بی‌مرز» چیست و آیا این موضوع ارتباطی با فعالیت منطقه‌ای باسلام دارد یا خیر گفت این موضوع هنوز قطعی نشده اما فعالیت در بازار منطقه از جمله اهداف باسلام است و با ری برندینگ انجام شده، هویت این بازار اجتماعی مانعی برای حضور در بازارهای بین‌المللی نخواهد بود.
 
او با تاکید بر اینکه این ری برند در راستای حرکت رو به جلوی باسلام صورت گرفته است، گفت:
 
«دست نشانه سلام، صمیمیت، گفتگو و آشنایی است، همانند چیزی که در باسلام شاهد آن هستیم. این موضوع به طرز جسورانه‌ای به نمایش گذاشته شده است.»
 
 
اما ری برند باسلام و استفاده از لوگوی دست در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مختلفی رو به رو شده است که در میان آن‌ها، واکنش‌های منفی یا طنز نیز کم نیست. معاون برند و ارتباطات باسلام در این باره به دیجیاتو گفت انتظار چنین واکنش‌های منفی را داشته و تبعاتش را پذیرفته بودند.
 
صبور در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه با ری برند با سلام باید منتظر چه استراتژی و تغییر برنامه‌ای از این مجموعه باشیم، گفت: «باسلام به دنبال فراگیری بیشتر و تبدیل شدن به جزئی از زندگی روزمره مردم است همانند اتفاقی که برای برندهایی همچون آپ و اسنپ شاهد بودیم. از همین روی با تغییر برند سعی در آمادگی برای این هدف داشتیم و در ادامه برنامه‌هایی برای تحقق این هدف خواهیم داشت.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.