تلفن همراه

گوشی

January 23, 2022
11:22 یکشنبه، 3ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132567

کاربران سری آیفون 13 از مواجهه با مشکل «صفحه صورتی» خبر می‌دهند

 
مشکلی که تحت عنوان «صفحه صورتی» معروف شده، تعدادی از دستگاه‌های سری آیفون 13 اپل را تحت تاثیر قرار داده است. این مشکل باعث می‌شود دستگاه برای لحظاتی قفل شده و صفحه صورتی رنگی را به نمایش درآورد. تیم پشتیبانی اپل می‌گوید این مشکل احتمالا نرم‌افزاری است.
 
به گزارش AppleInsider، به فاصله کوتاهی پس از عرضه آیفون 13 و آیفون 13 پرو، گروه کوچکی از کاربران با مشکلی آزاردهنده روبرو شدند. مشکلی که باعث می‌شود آیفون آن‌ها خود به خود برای لحظاتی فریز شده و صفحه‌ای به رنگ صورتی را نشان دهد.
 
گزارش‌هایی که در انجمن پشتیبانی اپل منتشر شده حاکی از آن است که مشکل صفحه صورتی معمولا با فریز و کرش دستگاه همراه می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که چه چیزی دقیقا باعث بروز این مشکل می‌شود اما ظاهرا می‌توان آن را به‌صورت نرم‌افزاری برطرف کرد.
 
مشکل صفحه صورتی سری آیفون 13 ظاهرا با ریست حل می‌شود
برخی کاربران می‌گویند با ریست کردن تنظیمات سری آیفون 13 می‌توان مشکل را حل کرد. عده دیگری به‌طور مستقیم به اپل مراجعه و دستگاه خود را تعویض کرده‌اند. وب‌سایت MyDrivers به نقل از یک کاربر چینی آیفون می‌گوید اپل از این مسئله آگاه است. یکی از نمایندگان شرکت به این کاربر گفته که شواهد کافی برای ارتباط دادن این مشکل به سخت‌افزار دستگاه وجود ندارد. او مدعی شده که مشکل نرم‌افزاری است.
 
با توجه به تصاویری که از این موضوع منتشر شده، احتمال ارتباط آن با بخش‌های نرم‌افزاری سیستم بیشتر است. در برخی از تصاویر می‌توانیم آیکن‌ها و نشانگر باتری را ببینیم که به رنگ طبیعی نشان داده می‌شوند، در حالی که اگر مشکل سخت‌افزاری بود، آن‌ها هم باید دچار مشکل می‌شدند.
 
در حال حاضر به کاربرانی که با این مشکل درگیر هستند، توصیه می‌شود که از اطلاعات خود بکاپ بگیرند و سیستم عامل iOS را به جدیدترین نسخه آن به‌روزرسانی کنند. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، می‌توانند گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنند تا شاید مشکل‌شان برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.